tisdag 7 juni 2022

Tisdagstrion - Gult & blått på bokomslagen

 

Tisdagstrion hos Ugglan & Boken den här veckan handlar om färgerna blått och gult! De ska finnas med på omslaget på böckerna så här kommer mina tre tips.


Sommaren med Ava av Anna Lönnqvist är en härlig feelgood och här har vi blå himmel och gul klänning.


Hur mår fröken Furukura? av Sayaka Murata är en liten pärla om att gå sin egen väg och inte leva livet efter andras förväntningar.


Mörkret inom honom av Andreas Ek, gul text och blått på polisbandet! Det är första delen i en riktigt spännande deckarserie.

34 kommentarer:

  1. passande färger, tyckte mycket om Sayaka Muratas bok.

    SvaraRadera
  2. Hur mår fröken Fukukura är jag nyfiken på. (Furukura får mig att tänka på Pippi Långströms pappa som var negerkung på kurrekurredutternas ö. De sa "kusamkura kusamkara".)

    SvaraRadera
  3. Har läst Furukura och tyckte faktiskt att den blev lite tråkig - trots sitt lilla omfång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt! Men man kan ju inte fastna för allt :)

      Radera
  4. Tack för intressanta boktips.

    SvaraRadera
  5. Lönnqvist har jag inte läst och inte Andreas Ek heller. och inte mindes jag att fröken Furukura var så blågul. den har jag i varje fall läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Furukura var den mest passande boken i hyllan :)

      Radera
  6. Mörkret inom honom har jag liggandes på mitt bibliotek i storytel så den ska jag lyssna på. Gillar hans böcker :)

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte om boken om fröken Fukura. De andra har jag inte läst. Tack för tips.

    SvaraRadera
  8. Hur mår fröken Furukura har jag i läslistan. Eller? Måste kolla.

    SvaraRadera
  9. Hur mår fröken Furukura? vill jag läsa.

    SvaraRadera
  10. Hur mår fröken Furukura? verkar intressant! Tack för tips!

    SvaraRadera
  11. Ja där fick du allt till det fint med färgerna :)
    Muratas bok blir jag extra nyfiken på.
    Tack för tips

    Allt gott
    Nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du skulle kunna uppskatta den :)

      Radera
  12. Första boken ser riktigt somrig ut.

    SvaraRadera
  13. Hur mår fröken Furukura? var jag ju nyfiken på när den kom. Det hade jag glömt.

    SvaraRadera
  14. Fina blåa och gula omslag. Inte läst någon av dessa, tack för tipsen!

    SvaraRadera