torsdag 16 juni 2022

Sommarläsning

 Sommaren är här, äntligen! Jag älskar solen och värmen, njuter av varje sekund. Snart är det dessutom dags för att få ihop julis tbrhög med hjälp av tbrspelet. Jag tänkte att vi idag kan kika lite på några böcker jag hoppas på att kunna pricka in!


Malibu Rising av Taylor Jenkins Reid. Jag älskar färgerna på omslaget och det känns som perfekt sommarläsning! Den handlar om tre syskon som har en sommarfest och det slutar med att deras hus brinner upp. Det är ungefär så mycket jag vet. Jag antar det finns hemligheter och sånt med också!


The Troop av Nick Cutter har jag fått ta över från snälla Josefin när hon rensade sina hyllor! Det är en skräckis som handlar om en gäng scouter ute i skogen. En främling dyker upp och en kamp för överlevnad startar.


Winterdance: The Fine Madness of Running the Iditarod av Gary Paulsen som jag fått från Scylla! Jag vill verkligen plocka upp den här så snart som möjligt. Det kanske är bra med en bok om ett slädhundsrace för att kyla ner sig lite i sommarvärmen?


One Last Stop av Casey McQuiston. Jag älskade författarens bok Rött, vitt & kungligt blått så förväntningarna på den här är höga!


Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter av Elizabeth Gilbert är med på min lista över böcker att läsa 2022 och den känns som en bra sommarbok.

Det finns så klart många fler böcker jag verkligen vill läsa nu, nu, nu men det här var några! Har ni läst någon av dem eller är det någon ni vill läsa?

5 kommentarer:

  1. Wow vilken spännande lista! 😍 den enda jag har läst är The Troop. Men är så nyfiken på Winterdance! Och faktiskt One Last Stop. En typ av bok jag inte brukar dras till annars men den ska jag kolla upp!

    En liten förvarning om The Troop, det fanns partier som jag skummade igenom eller hoppade över. Men inget som egentligen rör själva huvudstaden. Man fattar ändå. (Fast du kanske klarar att läsa den bättre än vad jag gjorde 😅)

    Hoppas du får en härlig sommar med fint väder! ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudstoryn ska det va! Inte huvudstaden 😉

      Radera
    2. Åh är det djur som far illa i The Troop? I så fall kommer jag också skumma partier :p

      Winterdance låter så intressant! En liten sneakpeak, vi har spelat tbrspelet idag och jag fick med både den och One Last Stop ;)

      Radera
    3. En del sånt förekom men det är lätt att skippa det. :) Påminde annars lite om Stephen King på något sätt. ;)

      Yay!! Härligt att höra! Längtar redan efter videon! :D

      Radera
    4. Bra att veta! Tack för varningen! :)

      Radera