tisdag 21 april 2020

Tisdagstrion - Favoriter från de tre författare jag äger flest böcker av


Tisdag och dags att kika in hos Ugglan & Boken igen för tisdagstrion! Veckans tema är favoriter från de tre författare jag äger flest böcker av. För mig blir det Stephen King, Dean Koontz och Margit Sandemo. 


Väktare är en solklar favorit från Dean Koontz.


Sömnlös är en favorit av King. Jag har läst om den minst tre gånger tror jag.


Sandemo har ju hela serien Sagan om Isfolket som är en favorit hos mig men ska jag välja en av de böckerna jag tycker extra mycket om blir det Trollmåne. Det är del 36 av 47.

28 kommentarer:

  1. Jag var för lat för att räkna böcker. Jag valde tre författare jag visste att jag hade en hel del böcker av. Någon Stephen King har jag, men inget av dina andra båda författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har räknat tidigare någon gång så det var klart :D

      Radera
  2. Inte helt oväntat kanske, att vi har två författare samma. Och en bok 😁

    SvaraRadera
  3. Haha, efter att ha följt dig på bloggen ett tag var det inga överraskningar på din lista. :)

    SvaraRadera
  4. inte läst något av dessa författare, än

    SvaraRadera
  5. har läst någon King och evt någon Koontz men mer är det inte. Sandemo känner jag till men har inte läst något av henne

    SvaraRadera
  6. Jag har ju följt dig ganska länge nu och blir inte förvånad över dina val. Har själv inte läst så många böcker av King, men av de jag läst så är DET min favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha förstår det! DET är också bra :)

      Radera
  7. Sagan om isfolket är jag väldigt nyfiken på för "alla" verkar ha läst dem och tyckt de var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget litterärt mästerverk men älskar den verkligen :)

      Radera
  8. Nu står ialla fall en Stephen King på min bokvagn så förhoppningsvis kommer jag så småningom att läsa en bok av honom.

    SvaraRadera
  9. Känner till dina och visste nog att det var de du skulle välja😊

    SvaraRadera
  10. Jag läste många av Dean Koontz för evigheter sen och hans böcker gjorde mig verkligen rädd! Nu har jag inte läst någon på länge, så kanske skulle kolla vad han gör nuförtiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans nya thrillerserie är riktigt bra! Tystnaden är första delen :)

      Radera
  11. Koontz och King har jag läst flera böcker från. Margit Sandemo är med i min trio med, men jag valde första delen.

    SvaraRadera
  12. Tre författare som skrivit massor av böcker! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  13. King har jag och har jag läst, men varken Koontz eller Sandemo.

    SvaraRadera
  14. Väktare var verkligen en av Koontz bättre! Men om Sömnlös tyckte jag nog ändå tvärtemot... Sandemo har jag inte läst något av, har väl uppfattat det lite som kiosklitteratur, kanske har jag fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har förstått att Sömnlös inte är så populär egentligen men av någon anledning har den verkligen fastnat hos mig :)

      Radera