tisdag 28 april 2020

Tisdagstrion - Eld


Tisdag och dags att hälsa på inne hos Ugglan & Boken igen! :) Veckans tema för trion är eld.


Den allra första jag kom att tänka på var Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den andra delen i Engelsfors-trilogin.


Den andra var ...Får leken tåla av M. J. Arlidge som är del fyra i serien om Helen Grace. En serie jag verkligen borde läsa ikapp i!


Och den tredje får bli Små eldar överallt av Celeste Ng. En fristående bok som jag tyckte mycket om.

26 kommentarer:

  1. Passande böcker till temat, bekant med dessa men har inte läst.

    SvaraRadera
  2. Trodde väl att det var den vi hade samma 🙂 Det är faktiskt den enda jag har läst i din trio, jag har inte ens läst första delen i Arlidges serie, men den står i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer tycka om den när det blir dags för den :)

      Radera
  3. Jag måste läsa ikapp serien om Helen Grace

    SvaraRadera
  4. Jag undrar hur man uttalar efternamnet på den tredje författaren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag fått lära mig men vågar inte svära på att jag minns rätt så låter nog bli att ens försöka där :)

      Radera
  5. Har fattat att många gillar Engelsfors-serien. Borde kanske testa.

    SvaraRadera
  6. Att jag inte tänkte på Ng! Jag måste verkligen läsa Cirkeln m fl. Den tredje kände jag inte till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkeln och de andra två är jättebra! :) Men du kan hoppa över filmen som gjordes.

      Radera
  7. Eld gillade jag jättemycket. Små eldar överallt är jag jättesugen på.

    SvaraRadera
  8. Javisst, små eldar överallt, den har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  9. Cirkeln har jag läst, men inte Eld. författarnan¨mnet Arlidge känner jag igen, men jag har inget läst. Små eldar överallt har jag i hyllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Små eldar överallt är väldigt bra :)

      Radera
  10. Kul böcker, Ng väntar på att bli läst. Har sett den överallt, får se om jag kommer till den en dag. Kul att du gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också kommer göra det sen! :)

      Radera
  11. Små eldar överallt hade jag också med. Serien i mitten kände jag inte igen, får kolla upp den.

    SvaraRadera
  12. Har bara läst Eld men vill läsa Små eldar överallt.

    SvaraRadera
  13. Inte läst någon av dessa. Fristående böcker kan verkligen tilltala emellanåt, inte alltid man vill "vara fast" i en hel serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det :) jag läser nog mest fristående böcker.

      Radera