måndag 19 oktober 2015

Vilka blir nominerade till Augustpriset?

Idag är det dags! På en presskonferens klockan 12.15 får vi veta vilka det blir. Kategorierna är Årets svenska skönlitterära bok, Årets svenska fackbok, Årets svenska barn-och ungdomsbok och Lilla Augustpriset.

Lite senare, klockan 17.30, kommer det för i år nya Augustpriset Live att börja. Där kommer de nominerade författarna berätta om sig själva och böckerna.

Tyvärr kan jag själv inte gå på det. Men! Räddningen för oss som inte kan vara där är att det live-sänds! Och jag länkar det här nedanför så om ni vill kan ni följa det här i bloggen. Det kommer jag självklart att göra. Jag är så klart extra nyfiken på Årets svenska fackbok och Lilla Augustpriset då det är de två kategorierna jag ska koncentrera mig på sedan.

Lämna gärna era tankar här i kommentarerna. Hittar ni hit innan presskonferensen så ge mig era gissningar. Kommer ni hit efter så berätta vad ni tycker, om ni har läst någon av böckerna, om ni vill läsa dem. Allt möjligt, prata på! :)

Update: Nu är det klart vilka titlar som är nominerade i år! Jag kommer lägga upp ett inlägg i morgon om mina tankar om böckerna i fackkategorin och lite senare i veckan ett om de nominerade till Lilla Augustpriset :). Klicka HÄR om ni vill se alla nominerade!
Glöm nu inte Augustpriset Live klockan 17.30! Det går fortfarande att se genom länken här i inlägget.


4 kommentarer:

  1. Men vilken fruktansvärt seg presentatör :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du för fackböckerna? Jo kan hålla med vissa stunder då!

      Radera
    2. Ja, det var honom jag menade. Ett långdraget: "och den tredje boken heter så mycket som..."

      Radera
    3. Böckerna verkade däremot riktigt intressanta! Fyra av dem blev jag jätteglad för :)

      Radera