torsdag 15 oktober 2015

Nio månader av Cia Sigesgård


Originaltitel: Nio månader
Sidor: 25 (Häftad)
Recensionsexemplar: Från Swedish Zombie, tack! 
"Emma och Daniel kämpar med hormonbehandlingar och pliktsex för att göra ett kärleksbarn. När graviditetstestet äntligen är positivt blir lyckan fullständig.
Nästan."
Alltså, Sigesgård, när tänker du komma med en ny, några hundra sidor lång bok? Du skriver ju så bra!

25 små sidor och det är krypande och läskigt hela vägen. Speciellt eftersom hon tar en så lycklig händelse och vänder den till något mardrömslikt. Den här lilla berättelsen är indelad så vare ny månad får ett eget litet kapitel, vartannat är Daniels och vartannat är Emmas.

Sakta, sakta byts lyckan ut mot något mer skrämmande och det kryper in under huden på mig. Hade jag varit gravid och läst den här hade jag garanterat fått mardrömsämnen för resten av graviditeten.

Det blir ett ganska kort inlägg eftersom det är ett så kort häfte, men jag är grymt imponerad över hur väl hon lyckas få till en skräckberättelse på det utrymmet.
Nu är det bara för mig att återgå till en otålig väntan på mer nytt från en författare som har goda förutsättningar att bli en klar favorit.

4 kommentarer:

  1. Skräck är inte riktigt min kopp te...

    SvaraRadera
  2. Åh - nu blev jag nyfiken! Jag gillade hennes förra. Trots att jag inte gillar skräck ;-)

    SvaraRadera