måndag 30 januari 2023

The Southern Book Club´s Guide to Slaying Vampires av Grady Hendrix

 

Originaltitel: The Southern Book Club´s Guide to Slaying Vampires
Sidor: 404 (Häftad)
"Patricia Campbell's life has never felt smaller. Her husband is a workaholic, her teenage kids have their own lives, her senile mother-in-law needs constant care, and she's always a step behind on her endless to-do list. The only thing keeping her sane is her book club, a close-knit group of Charleston women united by their love of true crime. At these meetings they're as likely to talk about the Manson family as they are about their own families. One evening after book club, Patricia is viciously attacked by an elderly neighbor, bringing the neighbor's handsome nephew, James Harris, into her life. 
James is well traveled and well read, and he makes Patricia feel things she hasn't felt in years. But when children on the other side of town go missing, their deaths written off by local police, Patricia has reason to believe James Harris is more of a Bundy than a Brad Pitt. The real problem? James is a monster of a different kind and Patricia has already invited him in. Little by little, James will insinuate himself into Patricia's life and try to take everything she took for granted, including the book club, but she won't surrender without a fight in this blood-soaked tale of neighborly kindness gone wrong."

Jag tror minsann att Hendrix kan börja räknas som en favoritförfattare. Nu har jag läst fyra av hans böcker och tyckt om alla.

Passande nog med tanke på titeln känns det som att den här boken skulle vara perfekt att läsa i en bokklubb. Det finns så mycket att prata om. Hur fruarna i boken blir behandlade av sina män, hur de svarta och fattiga i samhället blir behandlade när deras barn börjar försvinna och en vit man anklagas för att vara förövaren. Hur James sakta men säkert smyger sig in i gemenskapen och vinner allas förtroende, förutom Patricias då. 

Det läskiga i den smyger sig på lite i taget till att börja med men mot slutet blir det mer intensivt och obehagligt. Det finns tillfällen då jag sitter och håller andan samtidigt som jag bara vill skrika på grund av vad som händer på sidorna. 

Hendrix släppte precis en ny bok, How to Sell a Haunted House, och jag ser verkligen fram emot att läsa den!

4 kommentarer:

  1. Jag ska verkligen försöka läsa någon utav hans böcker och den här låter så spännande. Vill både läsa denna och how to sell a haunted house :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. How to Sell a Haunted House vill jag också läsa :)

      Radera
  2. Är så himla glad för att jag fick den här av dig! <3 Är så spänd på att läsa den nu! (Har redan siktat in mig på hans nya bok hihi.)

    SvaraRadera