onsdag 25 januari 2023

Nattrov av Jeanette Bergenstav

 

Originaltitel: Nattrov
Sidor: 508 (Inbunden)
Serie: Jennifer Sundin (del 2)
"En ung man hittas naken mitt på vägen i vinternatten. Han är död.

Chocken i den lugna Göteborgsförorten är stor och journalisten Jennifer Sundin får i uppgift att rapportera. Hon gräver i den dödes förflutna och skräms av det meningslösa våld som breder ut sig bland unga.

När en kvinna försvinner efter en utekväll dras Jennifer in i fallet och hamnar oväntat i dramats absoluta mitt. Samarbetet med polisen blir komplicerat och spåren leder i flera riktningar. Någon ljuger, men vem?

Samtidigt försöker Jennifer få ihop sitt nya varannan vecka-liv och hantera den oro som sakta växer. Det blir svårare än någonsin när fallen hon skriver om tränger sig hela vägen in i hennes hem. Klockan tickar och insatsen är hög - liv eller död."

För nästan precis ett år sedan läste jag första delen om journalisten Jennifer Sundin, Syndoffer. Och nu var det äntligen dags för del två.

Jag fortsätter att tycka om den här serien. Fallen är både spännande och kluriga samtidigt som läsaren får ta del av Jennifers privata liv vid sidan av det. Lite extra glad blir jag varje gång vi får någon liten detalj om hennes hund, Goblin. Det är som små tips och trix till andra hundägare gömda i själva berättelsen, det får mig att le lite mitt i allt som händer runtomkring. 

Bergenstav knyter snyggt ihop knutarna och jag har inte haft någon chans att lista ut hur saker hänger ihop i förväg. Jag trodde ett tag att jag hade gjort det, men tji fick jag! Det slutar dessutom på ett sätt som gör att jag verkligen längtar efter bok tre. 

4 kommentarer:

  1. Jeanette Bergenstav25 januari 2023 kl. 15:26

    Tack för de fina orden! 🤩🙏🏼🐾💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för spännande läsning! :)

      Radera
  2. Jeanette Bergenstavs böcker har jag länge varit nyfiken på. Måste nog kolla om jag kan få tag i några. Låter ju bra, den här serien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror absolut att du skulle kunna tycka om den! :)

      Radera