torsdag 14 april 2022

Kärleksbrevet av Lucinda Riley

 

Originaltitel: The Love Letter
Sidor: 568 (Inbunden)
Recensionsexemplar: Från Bazar förlag, tusen tack!
"När sir James, en av sin generations främsta skådespelare, avlider 95 år gammal, efterlämnar han inte bara en förtvivlad familj utan också en hemlighet som är så chockerande att den skulle kunna skaka det brittiska etablissemanget i grunden.

Joanna Haslam, en ambitiös ung journalist, får i uppdrag att bevaka skådespelarens begravning. Joanna hamnar bredvid en gammal kvinna, som senare skickar henne ett hemligt brev.

Joanna börjar skala av lagren av lögner som omslutit hemligheten i över sjuttio år, och inser snart att det finns starka krafter som kommer att göra allt för att hindra henne från att avslöja sanningen."

Det kommer nog inte som någon större överraskning att jag gillade den här boken. Hittills har allt jag läst av Riley gått hem!

Kärleksbrevet är en spännande berättelse om skandaler, jakten på sanningen och hur långt vissa kan gå för att hemligheter ska förbli hemligheter. Den är spännande, full av intriger och några skopor kärlek!
Jag sträckläste stora delar och blev väldigt frustrerad de kvällar jag var tvungen att lägga undan den för att undvika att komma till jobbet som en zombie dagen därpå. 

Man känner verkligen Lucinda Rileys berättarglädje när man läser hennes böcker. Jag tror det är delvis det som gör att jag dras in så mycket i dem, det märks hur mycket tid och kärlek som lagts ner i arbetet. Hennes fantasi och förmåga att spinna vidare på många olika trådar som hon ändå lyckas knyta ihop i slutet är imponerande. 

Jag tyckte väldigt mycket om Kärleksbrevet och ser fram emot Morden i Fleat House som släpps i maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar