fredag 10 juli 2020

TBR Tag


1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?
3. Vilken bok har du inte läst än för att det är fortsättningen på  en serie? 
4. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är helt ny? 
5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare som du inte tyckte om? 
6. Vilken bok har du inte läst än för att du inte riktigt känner för det?
7. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är gigantisk? 
8. Vilken bok har du inte läst än för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner?
9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? 

8 kommentarer:

  1. kul frågor, Virginia Woolfs bok behöver inte sträckläsas... fick den av maken på svenska. Det svarta trädet av Tana French är lite speciell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade höga förväntningar men det blev en besvikelse tyvärr.

      Radera
  2. Den här ska jag helt klart låna och gör en regnig dag. Jättekul frågor, men det kommer att bli svårt att välja bara en på varje punkt 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! :) Speciellt vilken man inte hunnit läsa. Det är ju en del :)

      Radera
  3. Jag kommer att låna den här någon dag:-) Har precis läst ut Kriget har inget kvinnligt ansikte. Rekommenderar den, men jag var tvungen att läsa i omgångar för att ta in och fundera under läsningen. Så på det sättet är den tung. Men den går samtidigt lätt att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! :) Det är så jag hört, att man får läsa lite i taget och sen ta in det man läst.

      Radera
  4. The Deep har jag sneglat länge på, den låter så spännande! :D Åh, Lily och bläckfisken har jag också men inte vågat läsa än, av samma anledning. Plus att taxar har en speciell plats i hjärtat hos mig. Jag växte upp med en tax som var en av mina bästa vänner. Men jag vill ju ändå läsa boken någon gång. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då förstår jag att det blir ännu mer känsligt med Lily och bläckfisken för dig!

      Radera