tisdag 16 augusti 2011

Det blev att byta bok

Jag hade börjat läsa Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear när jag kom hit till mamma, det var en av böckerna jag hade med mig hemifrån. Men nu har jag lagt den åt sidan ett tag, eller rättare sagt, jag erbjöd mamma att börja läsa den fast jag inte var färdig eftersom hon inte hade något hon kände för att läsa här hemma. Och hittills verkar hon gilla den :).

Så igår stod jag framför bokhyllorna här och försökte bestämma vilken bok jag skulle börja med medan hon läser den. Det tog tid kan jag lova! Så många böcker och det var inte lätt att veta vart jag skulle börja. Men till slut blev det första boken i Legenden om Ljusets rike av Margit Sandemo, Viskningen heter den.
Det som avgjorde var faktiskt den lilla text som stod i början av boken, innan själva berättelsen börjar;
"Tro inte allt du läser!
Men låt din fantasi tro det!
Den lever sitt eget liv, parallellt
med ditt värdsliga. Fantasins  
värld kan spränga gränser för dig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar