fredag 23 april 2021

A Little Literary Tag

 

Originalvideo: A Little Literary Tag

1) Tolkien once said that cellar door is the most beautiful expression in English, what do you think is the most beautiful word or phrase in English or any language?
2) What words in English do you find most amusing?
3) Have you memorised any poems in full to whip out now and then to impress your friends? If so which ones?
4) Who or what do you consider to be an underrated and underappreciated author or book?
5) Which book do you consider to have the best or most memorable beginning?
6) Which book title best describes your life?
7) What was the last book you read that led to a moistening of the eyes?
8) When it is time to shuffle off this mortal coil and go to that big library in the sky, what bookish/literary quote would you like engraved on your headstone?
9) If you wrote a book and didn't want to use your own name what name would you choose as a suitable pen name?
10) Many literary characters have sidekicks/henchmen who would you choose to be you companion on your life adventures?

4 kommentarer:

  1. En variant på most amusing English words måste väl ändå vara Jim Carrey. ;)
    Det självklara förslaget till pseudonym borde ju vara något med din hund. :) Nitro/Nitra Varg kan väl funka?
    Hoppas dina spöken blir mer sällsynta med tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Nitro Varg var ju klockrent! :D Om jag någonsin skriver en bok blir det under det namnet. Nu blir det ju ingen hemlighet nå mer men jag kör på det ändå! :P

      Radera
  2. Åh jag gillar verkligen "imagine"! :D Andra ord som jag tycker är fint är serenity och solitude. Ett roligt ord jag nyss lärt mig är: Kerfuffle - störa, skapa ståhej. A head full of ghost och Book love passar klockrent på mig också! :p Och jag håller verkligen med Gabriella! Det namnet passar perfekt och är väldigt vackert också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serenity är verkligen fint! Haha kerfuffle var ett väldigt roligt ord! Jag såg nu att jag hade skrivit Nitro Varg till Garbiella men det skulle vara Nitra Varg som jag kommer använda om jag någonsin behöver ett annat namn ;p Tyckte det var ett riktigt tufft förslag :D

      Radera