torsdag 3 september 2020

The Autumn Book Tag

Nu när vi kommit fram till september så tycker jag det räknas som höst. Då passar det väl med en liten hösttagg! 

What is your favorite thing about autumn?
Jag älskar början på höstan, när luften blir klar och färgerna i träden varierar och fortfarande är starka. Den del av hösten som är full av färg.

What book reminds you of your school days?
Alltså. Det finns en bok jag minns att jag läste i grundskolan. Men jag minns varken titel eller författare. Jag har för mig att det handlar om en pojke som på något vis blir en räv? Eller lär känna en räv? Ganska säker på att det är pojken som blir en räv dock. Jag har googlat så många gånger men hittar aldrig igen den. Någon som vet vilken det kan vara? Det hemsöker mig att jag aldrig lyckats ta reda på vad den heter!

What cover reminds you of autumn?
Karthago av Joyce Carol Oates tycker jag är väldigt höstig. Den bor i min hylla men är inte läst ännu.


What is your favorite horror or Halloween story?
Hm, bok antar jag då eftersom nästa fråga är film. Gud vad svårt att välja någon favorit. Night film av Marisha Pessl är riktigt bra. House of Leaves av Mark Z. Danielewksi är också bra och skum. Prästgårdens hemlighet av Tobias Söderlund är riktigt härlig ryslig läsning för åldersgruppen 9-12. 

What is your favorite horror or Halloween film?
Jag älskar skräckfilmer. Den som skrämt mig mest genom livet är antagligen den gamla versionen av Jurtjyrkogården som är baserad på Stephen Kings bok. Jag vågar helt ärligt inte se om den. Insidious är en annan som jag gillade väldigt mycket när jag såg den för några år sedan!

What fall book release are you looking forward to?


Slottsruinens förbannelse av Tobias Söderlund! 

What autumn movie release are you anticipating?
Här har jag faktiskt inget svar. Jag är så dålig på filmsläpp. Har ni något bra tips på skräckfilmer som kommer kanske?

What are the three books you plan to read this autumn?
Det finns så många jag vill läsa men jag ska hålla mig till tre den här gången! The Library at Mount Char av Scott Hawkins. The Whisper Man av Alex North och Musselstranden av Marie Hermanson.

4 kommentarer:

  1. Hösten är underbar! Jag har alltid tyckt mycket om hösten: skolstarten, äppelplockningen, de tjocka tröjorna, den krispiga luften, trädens vackra färger, värmen som är precis lagom, tanken på att man startar ett nytt kapitel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukade må riktigt dåligt av hösten men nu på senare år har jag börjat kunnat uppskatta den väldigt mycket mer :)

      Radera
  2. Svar
    1. Jag är nog mer för sommaren men hösten är fin! :)

      Radera