lördag 12 oktober 2019

Veckans mening v. 41


Robert inne på Mina skrivna ord håller i Veckans mening inne på sin blogg. Varje lördag delar han med sig av en mening som han fastnat för under veckans läsning och man är självklart välkommen att göra samma sak på sin egen blogg! Jag är ganska dålig på att stanna till och märka ut meningar jag fastnar för när jag läser så det här kanske jag inte kan göra varje vecka. Den här veckan som är min första är dessutom lite fusk för det är inte från veckans läsning, det är från någon vecka tillbaka.
"Det enda sättet att berätta vissa historier på är med de äldsta, mest välkända ord som finns: det här, det är ett hjärta som krossas."
Meningen kommer ur Drömmarna av Karen Thompson Walker. 

8 kommentarer:

  1. Det var en bra mening - även om jag ofta blir galen på dylika uttryck i praktiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för många i en och samma bok kan bli jobbigt :)

      Radera
  2. Roligt att du också är med idag! :) Och det var en fin mening. Kändes nästan lite skör på något vis.

    SvaraRadera
  3. Är sugen på att läsa den boken! Och superb mening.

    SvaraRadera