lördag 21 oktober 2017

Helt klart skulle-tag


1. En bok som helt klart skulle ha en uppföljare.
2. En bok som helt klart skulle ha en spin off-serie.
3. En författare som helt klart skulle ha skrivit fler böcker.
4. En karaktär som helt klart skulle ha blivit tillsammans med någon annan.
5. En bok som helt klart skulle slutat annorlunda.
6. En bok som helt klart skulle ha ett filmkontrakt.
7. En bok som helt klart skulle ha ett serie-kontrakt.
8. En bok som helt klart skulle ha varit skriven ur endast ett perspektiv.
9. En bok som helt klart skulle byta omslag.
10. En bok som helt klart skulle behållit sitt originalomslag.
11. En serie eller författare som helt klart skulle ha slutat efter en bok.

Läsa är att levas video: https://www.youtube.com/watch?v=5rM_hyb1dJ8

8 kommentarer:

  1. Å vad kul. Jag älskar dina videos. Jag ska försöka svara på dessa frågor. Kanske i morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gör mig jätteglad att höra :). Ska bli spännande att läsa dina svar!

      Radera
  2. En rolig och trevlig video igen, tack! Jag svarar på en fråga, vilka böcker som skulle ha filmkontrakt: Finns väldigt många såklart men jag säger Färjan av Mats Strandberg och boken jag läser just nu, Låt ta mig ta din hand av Tove Alsterdal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Färjan håller jag verkligen med om. Den vore spännande att se som film!

      Radera
  3. Åh denna måste jag skriva upp till min lista med videor som ska göras!

    SvaraRadera
  4. Kul video! Det märktes att du var rastlös och laddad. ;)
    Ett tips på en bok som är skriven i brevform: Breven från ön, av Jessica Brockmole. Jättebra!
    Jag har inte läst boken Ivanhoe, bara sett filmen på nyår, men där har jag alltid tyckt att han borde välja Rebecca på slutet i stället för Rowena. Blir fortfarande arg när jag ser det slutet, och hoppas fortfarande att det på något magiskt vis ska bli annorlunda nästa gång jag ser den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag vet inte om det är bra eller inte! :p
      Breven från ön har jag läst och tyckte jättebra om den! :) Det är nog jättelänge sen jag faktiskt sett hela filmen Ivanhoe så jag kan inte uttala mig om den alls :p Men jag känner igen känslan av att önska saker ska bli annorlunda om man läser eller ser om någonting!

      Radera