måndag 23 maj 2016

20 snabba frågor

Jag hittade den här hos Tickmicks bokblogg och tyckte den passade bra till en måndag! En del frågor har nog varit med på någon tidigare version av den här som synts på bloggen men några var helt nya för mig.

Snabbläsare eller långsamläsare 

Tegelstenar eller tunna böcker 

Bibliotek eller bokhandel 

Inbunden eller pocket

Facklitteratur eller skönlitteratur

Bokmärke eller hundöra 

Läsa i soffan eller sängen 

En bok i taget eller slalomläsning

Övernaturliga böcker eller fantasy

Läsa ute eller inne

Läsa i myskläder eller finkläder

E-bok eller vanlig bok 

Låna böcker eller köpa böcker

Läsa på kvällen eller morgonen

Sitta och läsa hela tiden eller aldrig mer få läsa igen

Läsa eller skriva

Läsa tillsammans med andra eller läsa själv 

Sortera böckerna i bokstavsordning eller färgordning

Instagramma om böcker eller blogga om böcker

Läsa när du äter eller läsa när du åker


13 kommentarer:

  1. Alltså, är djupt chockerad över att alla som svarat på denna har svarat att de hellre skulle läsa jämt än att aldrig mer få läsa?! Menar ni att ni hellre läser er igenom livet utan att få träffa folk ni älskar, hänga med djur, resa eller göra något annat av alla miljarder grejer en skulle vilja göra? Eller alltså, du kan ju inte svara för alla andra, men för dig själv. Jag hade lätt valt bort att läsa, det överväger liksom inte alla andra grejer jag vill göra i livet :P Låter fett aggressiv, och det menar jag förstås inte. Blir bara... förvånad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag kan ju bara svara för mig så jag gör det :p. Jag svarar på de här frågorna som i den där leken då man ska svara utan att tänka, och då blev det mitt svar utan att fundera djupare på det :p. Skulle jag suttit och tänkt mer och inte bara gått på första tanken hade jag ju kommit fram till samma som dig :)

      Radera
  2. Perfekt med en enkätgrej på en måndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite försiktig start på veckan :P

      Radera
  3. åh vad kul att se att vi svarade en hel del samma ;) Snabba-frågor är alltid roliga oavsett vilket ämne det handlar om, om du frågar mig :)

    SvaraRadera
  4. Kul med en uppdaterad version av den här :) Jag sorterar också efter bokstavsordning. Även om jag tycker att färgsortering är snyggt, så skulle jag nog inte trivas med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, det är jättesnyggt men jag hade blivit tokig av att inte ha det i bokstavsordning :)

      Radera
  5. Kul frågor. :) Kanske ska sno dessa till min blogg. :)

    SvaraRadera