onsdag 25 mars 2015

20 inte helt bokrelaterade frågor

Jag hittade de här frågorna inne hos C.R.M Nilsson och tyckte de passar bra så här mitt i veckan.

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Doctor Who. Jag skulle behöva en egen Doctor ibland..

2. Vad ville du bli när du blev stor, när du var barn?

Veterinär, men jag insåg ganska snabbt att jag inte skulle klara det. Dels tål jag inte blod, jag svimmar. Dels skulle jag gråta ögonen ur mig vid varje avlivning... Det skulle knäcka mig helt.

3. Vilken är din favoritdoft?

Hundtassar, de luktar popcorn.

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

I en vacker, gammal skog.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?

Kramar om mina hundar, tar en lång promenad med dom. Säger till de jag älskar att jag älskar dem.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?

Jag tror att jag hade varit mer framåt. Mindre osäker och försiktig i allt jag gör.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?

Eh...jag vet inte om jag har något. Men en hammare är väl bra till ganska mycket.

8. Vad gör du om tio år?

Förhoppningsvis jobbar jag med samma sak som idag, och trivs lika bra. Jag bor med hundar i ett litet hus någonstans. Har ett rum fullt av böcker och en liten gård där jag kan sitta och dricka morgonkaffe medan hundarna rusar runt och säger godmorgon till allt i trädgården.

9. Vilken är din bästa danslåt?

Haha jag dansar inte ens ensam hemma. Men ska jag välja en ändå så är Heartbeat song av Kelly Clarkson bra.

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?

Klänningar. Massor av klänningar.

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

Köpa ett hus. Helt ärligt skulle jag nog göra en bokbeställning också. Skämma bort hundarna. Kanske resa någonstans en sväng.

12. Vad tycker du om ordet hen?

Jag är så trött på diskussionen så jag tycker ärligt ingenting. De som vill använda det, go for it. De som inte vill, slipp då.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför?

Hahahaha nu var du rolig...jag har inga recept.

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Jag äter kött, och känner därför att jag inte har någon rätt att egentligen yttra mig i frågan.

15. Är du beroende av något?

Böcker, bloggen, djur, kaffe, sms-appar på mobilen för att prata med folk.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Backstreet Boys, alltid!

17. Vad gör dig riktigt förbannad?

Djurplågeri. Jag såg häromdagen en film på youtube, det är en kille i USA som åker runt och räddar gatuhundar. Hundar som blivit övergivna osv. I det här klippet så räddade han en liten valp, som någon skadat otroligt mycket och sedan slängt ner i en torrlagd kanal. Den satt där på en kartongbit och gnydde när killen kom för att hämta den för att den hade så ont..Jag fattar inte folk som gör så, jag fattar det inte alls och varje gång jag ser något sådant så vill jag utsätta personen som varit så hemsk för exakt samma sak.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Haha men sluta nu, jag får ont i magen av att skratta så här. Nej det har jag verkligen inte, jag är den sista människan man ska fråga om sånt här.

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?

Jag har ju ingen tv så jag har inte så bra koll på reklam nu för tiden.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

Beror på hur mycket barn du menar. På ett sätt kanske jag var mer social ett tag som barn. Men annars..jag tror jag är mig ganska lik. Jag har alltid varit tystlåten, och ensamhetsvarg har jag varit länge, länge nu. Jag har alltid älskat djur och känt att jag förstår dom bättre än folk för det mesta. Jag har alltid läst. Jag har alltid varit försiktig och osäker.

13 kommentarer:

  1. Va luktar hundtassar popcorn?????? ÄR DET SANT???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag tycker de gör det!

      Radera
    2. Jag luktade på lillens tassar och bad min sambo lukta också... men vi tyckte bara att det luktade.... hund. Vi blev så besvikna!!!

      Radera
    3. Haha aw, det kanske bara är mitt luktsinne som är väldigt konstigt!

      Radera
    4. Hihi... isåfall vill jag ha ditt luktsinne!

      Radera
  2. Tänkte samma sak som nelly ! Måste hem och lukta på min hund direkt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad underbart om jag fått folk och sniffa hundtassar! Jag har alltid tyckt de luktar popcorn :p

      Radera
  3. Jag vill också leva i Doctor Who!

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar :) Vad mysigt det låter med ett litet hus och en gård som hundarna kan vara på!

    Att jag glömde lista djurplågeri som en sak jag blir förbannad över är oförlåtligt. Särskilt med tanke på att mitt blodtryck har skjutit i höjden flera gånger den senaste veckan när jag har varit inne på Hundstallet och tittat. Jag blir så förbannad på människor som bara överger sina djur istället för att lämna in dem till något djurhem om de känner att de inte kan/vill ta hand om dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det inte heller, kommer aldrig på klok på hur man kan bete sig så!

      Radera
  5. Hihi, när jag läser dina svar inser jag att vi nog är väldigt lika du och jag, fast jag har katt istället för hund (fast jag gillar hundar också) och ganska många husmorstips och recept på lager ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar katter också :) har en men han bor hos mamma nu, de är verkligen speciella personligheter :p

      Radera