lördag 7 december 2013

Veckans bokbloggsjerka



Det är helg och det är dags för en jerka hos Annika igen! Jag är lite sen den här veckan, brukar hinna med den direkt på fredagarna men igår var jag alldeles för trött.
Veckans fråga är:

Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför? 

Annika säger att det är helt okej att välja flera och det är ju tur, annars hade det här blivit svårt. Men just nu kan jag säga att det är många från Sagan om Isfolket jag skulle vilja träffa. Tengel den gode, Heike, Vinga, Sol för att nämna några. Så många otroliga personligheter som jag gärna hade träffat!

Dessutom måste jag ta med Odd Thomas från Dean Koontz böcker. Han verkar vara en riktigt fin människa så honom hade jag gärna fått en pratstund med.

35 kommentarer:

  1. Sagan om isfolket har jag ännu inte bekantat mig med. Skönt att ha något att se fram mot...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen en läsupplevelse :)

      Radera
  2. Då får du ju dessutom besöka en annan tid i en annan värld samtidig, smart. Att göra tvärt om och låta dom uppleva vår stressade tillvaro tror jag inte så mycket på. Nej dom läser nog inga böcker om oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, de tidiga karaktärerna i Isfolket hade nog haft väldigt jobbigt i dagens samhälle!

      Radera
  3. Detta är inga som jag känner till, men det är häftigt när man läser om man karaktärer som man instinktivt tycker bra om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir lite extra kul att läsa då :)

      Radera
  4. Har faktiskt inte läst några av dessa, sagan om isfolket har stått på min läslista i många år men blir aldrig av

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en del böcker att ta sig igenom, men de är väldigt lättlästa som tur är! Därför jag har kunnat ta mig igenom serien flera gånger :)

      Radera
  5. Var så länge sedan jag läste några av Sagan av Isfolket att jag inte minns karaktärerna, även om namnen klingar bekant ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja med alla böcker man läser blir det svårt att minnas alla!

      Radera
  6. Sagan om Isfolket har jag inte läst men alltid velat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hinner med det någon gång! :)

      Radera
  7. Hälften i min bokcirkeln läser sagan om isfolket och det blir alltid prat om den. Jag försöker stå emot frestelsen att börja läsa den serien, det är väl hundra böcker om den typ;).

    SvaraRadera
  8. Jag har del 1-6 av Sagan om Isfolket i min bokhylla och jag tänkte jag skulle ta och läsa dem någon gång när jag får tid.

    SvaraRadera
  9. Just det ja, Sagan om Isfolket skulle jag ju kanske prova på. Nu får jag minsann lägga första boken på önskelistan så jag inte glömmer det igen :)

    SvaraRadera
  10. Vet inte om jag vet vilka de här karaktärerna är. Jag har läst en del av böckerna i Sagan om Isfolket, men kommer inte ihåg dem så väl...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att minnas alla man läser om :)

      Radera
  11. Jag har inte kommit i kontakt med Sagan om isfolket, men det känns ju som om man borde ge det en chans även om det kanske inte är min typ av böcker :)

    SvaraRadera
  12. Har inte heller läst Sagan om Isfolket. Lite svår att få tag i och låna på bibblan och lite för många delar att lyckas få tag i att köpa. Men har hört många rekommendera serien.

    SvaraRadera
  13. Odd-böckerna står här hemma och ropar på mig (tillsammans med den andra högen av böcker) och jag har hört att han ska vara en mycket trevlig karaktär. Tror jag måste läsa dom snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är nog en av mina favoriter rent allmänt faktiskt!

      Radera
  14. Många som pratar om Sagan om Isfolket, men känns som en serie jag aldrig kommer att läsa tyvärr :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte hinna med/vilja läsa allt :)

      Radera
  15. Du är utmanad :D

    http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/2013/december/5-fragor-om-boken-du-laser-nu-2.html

    SvaraRadera
  16. Du är utmanad :D

    http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/2013/december/5-fragor-om-boken-du-laser-nu-2.html

    SvaraRadera
  17. Jag kom inte på någon bra karaktär, så orkade inte svara. Finns många jag vill vara men inte sådär jättemånga jag kan komma på som jag jättegärna vill träffa x) haha Kanske kunde valt karaktärer ur min egen bok. Dem skulle jag gärna träffa!

    SvaraRadera