tisdag 10 december 2013

5 frågor om boken du läser just nu



Jag blev utmanad inne hos blandbockerlivetmagin att svara på fem frågor om boken jag läser just nu. Och eftersom mitt huvud är mos efter att spendera dagarna i bokaffären med julhandeln så passar det här perfekt! Missförstå mig inte dock, jag har jättekul i affären med att springa fram och tillbaka och hjälpa kunder, tiden bara flyger iväg!

1. Hur många kapitel har du läst ur boken? 
Jag ska börja på kapitel 14!

2. Vad var den första meningen i boken? 
Det hördes en åskskräll.

3. Vad var den sista meningen du läste i boken?
Cordelia försvann in i mörkret med snabba steg.

4. Hur tycker du boken verkar? 
Riktigt bra faktiskt! Jag hade lite svårt att komma in i den men nu har den verkligen börjat växa och jag tycker den är riktigt intressant.

5. Vilken händelse är din favorit än så länge? 
Hm. Det är nog en av återblickarna i Cordelias förflutna, som förklarade en hel del om henne. Men jag kan inte skriva ut vad det är, det känns som att det förstör lite om man har tänkt läsa boken.

Jag är för trött för att utmana några speciella personer så jag gör så här nu, om du vill svara på frågorna så är du utmanad!

6 kommentarer:

  1. Den boken skrev jag upp på att läsa- listan:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du blev intresserad av den! :)

      Radera
  2. En ny bekantskap för mig, låter väldigt intressant. Blir lite nyfiken på den :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillade utmaningen :D
    Verkar vara en bra bok du läser :)

    SvaraRadera