fredag 13 december 2013

Veckans bokbloggsjerka


Så nu ska vi se hur min hjärna fungerar efter en natt med tre timmars sömn! Så går det när man lyckas halka och vrida till ryggen. Direkt jag låg still ett tag så blev ryggen som en tegelsten med en hemskt djupt molande värk som gjorde det omöjligt att sova. Men det är fredag, och dags för en jerka hos Annika:

Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alterntivt: finns det någon författare vars böcker du gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

Hm...Först kan jag ju nämna Lars Kepler, som väl är en blandning, både en pseudonym och en författarduo! Det är spännande och lättlästa böcker som jag gillar.

Sedan får jag ju inte glömma författarna bakom Engelforstrilogin - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Jag har inte läst sista delen än men jag ser verkligen fram emot det!

Det är nog faktiskt det svaret jag kan komma på just nu, tankeverksamheten är inte direkt på topp som sagt. Så nu ska jag hoppa runt hos er andra och se hur många jag har glömt!

32 kommentarer:

  1. Har inte läst något av Lars Kepler ännu, men vill gärna göra det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är väldigt lättlästa och spännande! :)

      Radera
  2. Engelsforsböckerna återkommer hos många idag... Är jag den enda som inte har läst dem? :)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst Engelfors (av någon anledning känns de lite för hypade) :S

    Kepler återkommer också mkt! ^^

    SvaraRadera
  4. Din tankeverksamhet verkar mer på topp än min i alla fall :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det känns inte som den funkar alls :)

      Radera
  5. Inte illa att få in både pseudonym och duo i ett :)
    Hoppas ryggen kryar på sig!

    SvaraRadera
  6. Krya på dig!
    Jag sov lite pga Ivar och kom också på Engelsforsförfattarna;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hörde det var en storm på g igen! Hoppas du får sova bättre i natt :)

      Radera
  7. Sista intrycket av Kepler (Paganinikontraktet) var inte direkt lysande, men jag ska ge mig på Eldvittnet så småningom.

    Ta hand om ryggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka! :) Mest känns det som jag borde låsa in mig i ett rum och vänta på sommaren :)

      Radera
  8. Vad roligt att ha Nyckeln att se fram emot. Hoppas du kommer gilla den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag säker på att jag kommer göra :)

      Radera
  9. Kepler är en favorit hos mig med. Och Engelforstrilogin måste jag verkligen ta tag i har ännu inte läst en enda bok i den serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du något att se fram emot! ;)

      Radera
  10. Kepler har jag läst, men de har hittills inte blivit någon direkt favorit hos mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är egentligen inte favoritböcker hos mig även om jag gillar dom, men jag läser få författarduetter så de hamnade lätt i toppen där :P

      Radera
  11. Aj, din stackare... Hoppas det blir bra snart :)

    SvaraRadera
  12. Vad menar du?!?! Utmärkt tankeförmåga! :)

    SvaraRadera
  13. Usch, ryggont är riktigt jobbigt! Hoppas det blir bättre snart!
    Mats Strandberg och Klara Bergmark Elfgren verkar vara en populär duo i bloggkretsar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den har blivit bättre :) Nu hoppas jag halkan håller sig borta!

      Radera
  14. Engelfors har jag inte läst, det är inte en genre jag brukar läsa. Kepler tycker jag är OK, fast lite onödigt brutalt ibland.

    SvaraRadera
  15. Men du hade åtmisntone mer än ett författar par, som jag hade, och vad jag kunde förstå uppfattade du frågan bara bra. För mig tog det en och halv dag innan femtio öringen trillade ner hos mig :O

    SvaraRadera