lördag 15 oktober 2011

Hur är jag som läsare?

Hittade när jag bläddrade runt i bokbloggar den här enkäten hos enligt O och tänkte att det var en bra sysselsättning mitt i natten :)


snabb långsam
(fast är en bok inte nog intressant kan jag vara riktigt långsam också)


läser alla ord skummar en del
(
blir det för långdraget kan jag skumma några ord)


 

gillar långa beskrivningar hoppar över det som inte för historien framåt


kommer ihåg detaljer kommer ihåg i stora drag
(
det beror lite på boken)


 

undviker tjocka böcker läser gärna tegelstenar

 

tycker om tunna böcker tycker att tunna böcker ofta saknar något
(tunna kan också vara bra)


idealboken är på mindre än 400 sidor idealboken är på mer än 400 sidor

 

tjuvkikar på slutet läser aldrig slutet förrän boken är just slut
(aldrig!!)


 

väljer efter omslag skiter fullständigt i ytan
(jag kan bli intresserad av ytan, men väljer inte efter den)


läser baksidetexter undviker baksidetexter

 

väljer boken efter rekommendation vill helst välja själv
(de flesta böcker väljer jag själv men visst kan jag läsa sådant som folk rekommenderar också)


 

rekommenderar ofta böcker till andra rekommenderar sällan böcker


hör det jag läser i huvudet hör aldrig det jag läser

 

gillar ljudböcker gillar inte ljudböcker

 

läser främst böcker i en genre gillar att variera min läsning

 

läser alltid på svenska läser på flera språk

 

är bra på att komma ihåg böcker jag läst glömmer lätt bort både titlar och författare

 

skriver upp det jag läser skriver inte upp det jag läser


läser varje dag läser mer sällan


tycker att läsning är avslappnande tycker att läsning är ansträngande


Så, nu vet ni det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar