fredag 28 oktober 2011

Bokbloggsjerka vecka 43

Jag tänkte testa det här den här veckan, har sett flera bokbloggare som svarat på dessa frågor så nu kände jag mig manad att göra det jag också :). Frågan kommer alltså från Bokbloggsjerkan

Veckans fråga är;
Jag vet att alla som är med i jerkan älskar att läsa böcker men jag är nyfiken på om ni även skriver själva?

Jag skriver, men inte egna böcker. Jag har i flera år skrivit dikter däremot, började i tonåren någon gång och det har fortsatt sedan dess. Det har blivit mitt sätt att få ut känslor eftersom jag annars är ganska dålig på att prata om dem. Så dikterna är min egen lilla terapi kan man säga, både för bra och jobbiga känslor.

Tidigare skrev jag mer noveller också. Men det har blivit sämre med det under åren. Nu går jag dock en kurs som heter Kreativt skrivande och där har det blivit lite noveller igen. Sista uppgiften skrev jag till exempel en skräcknovell till. Det är väldigt härligt faktiskt att få igång de längre texterna ibland också.

Jag kan bli riktigt frustrerad de gånger jag får skrivtorka när det gäller mina dikter. Orden är väldigt viktiga för mig och när de försvinner kan det vara riktigt plågsamt att inte få ut något i skrivandet.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att dikter är svårt, det har jag alltid tyckt :-) Vad bra att du skriver dikter.

    SvaraRadera
  2. Dikter ja, det hade jag glömt att jag skrev i tonåren. De var en bra ventil.

    SvaraRadera
  3. Dikter och noveller kanske inte är så dumt. Då kanske man kan bli klar någon gång;)!

    SvaraRadera
  4. Intressant med skrivkurs. Vad tycker du att den ger dig?

    SvaraRadera