onsdag 5 oktober 2011

En klassiker

Jag har nu läst ut min och BokNiklasBottens bokcirkelbok, Stolthet och fördom av Jane Austen. Lite före min läskompis igen ;).

Jag har tidigare sett en miniserie baserad på boken, så det var lätt att få uppspelade bilder i tankarna medan man läste. En del scener kände man bra igen och de var lika från boken och serien. Jag gillade verkligen boken, den var mysig att läsa nu så här i höstvädret. Det kändes väldigt passande att läsa den just under hösten, vet inte riktigt varför.

Jag tycker Jane Austen har ett underbart sätt att beskriva sina karaktärer, hon får verkligen fram både Stolthet och Fördom i huvudpersonerna. Det är intressant att få följa speciellt Elizabeth Bennets tankar om Mr. Darcy.
Sedan en sak som inte har något med innehållet att göra, men jag gillar faktiskt att den biblioteksversion av boken jag fick tag på ser så sliten ut! Det ger lite extra myskänsla till det hela.

En bok som får hamna bland mina favoriter.

Nästa bok vi ska ge oss på är Stephen Kings Duma Key, lite spänning i höstmörkret!

1 kommentar:

  1. Just den versionen av boken har jag med! ^^

    SvaraRadera