torsdag 17 december 2020

Tatra av Lisa Hågensen

 

Originaltitel: Tatra
Sidor: 252 (Häftad)
Serie: Jakten (del 2)
Recensionsexemplar: Från Hoi förlag, tusen tack! 
"Det är vår och spåren efter den kidnappade Siri för de sju vännerna till norra Porsaw. Under fritagningen sker en fasansfull olycka och gruppen splittras. En av dem tvingas ut på en lång resa, och finner i dess slut svar på frågor som legat dolda fram till nu. De andra fortsätter jakten på den grymma General Tarz och de två barn som tillverkades och föddes på The Pure Breed Plant. Ligger barnen till grund för ännu en elitistisk ras, eller har Tarz en ny plan på gång? Jakten för dem västerut, utan en aning om den fasa som väntar. Kommer vännernas vägar åter korsas? Överlever kärleken, och kommer uppoffringen en av dem gör rädda dem alla? Eller är allt förgäves?"

Tatra är den avslutande delen i duologin Jakten. Böckerna är fristående fortsättningar på den tidigare serien Purebred.

Jag tyckte verkligen om Purebred-böckerna. Första delen i den här andra serien, Siri, var spännande men det fanns saker jag inte riktigt fastnade för. Det fortsätter även i Tatra och jag klickar nog minst med den här berättelsen. Jag tycker att den är lite långsammare i början än de andra och de fortsatta kärleksbekymren blir för mycket för mig. Jag har sett att de här två böckerna är beskrivna som intensiv dark romance och jag tror det är där jag helt enkelt faller ur målgruppen. 

Trots det är den fortfarande snabbläst och det tog bara en dag att avsluta den. Det känns lite sorgligt att inte kunna älska den här lika mycket som Purebred-serien men jag är säker på att läsare som letar den här sortens böcker kommer tycka om den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar