fredag 28 december 2018

De 18 bästa böckerna 2018!


20 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kul med ett nytt namn bland kommentarerna! :) Välkommen hit! :)

      Radera
    2. TACK, TACK. Jag har zafon s fyra, läst vindens skugga och klar toppbok/författare (3 kvar:=)) , bokhandeln riversideDrive, oläst ligger här, alla utom 4 känner jag till och skugsyster serien samt kvinnan i fönstret måste jag iaf skaffa mig, dit du inte får gå med, vem skrev den.? mycket intressant här på sidan, kul med andras tankar om olika böcker & författare

      Radera
    3. Åh då har du mycket bra framför dig :D Lite avundsjuk på att du fortfarande har tre kvar att läsa i Zafons serie!

      Radera
  2. Fin liste, mye interessant her så hurra for bokåret 2018 :) Ellers godt nyttår og fortsatt god jul =D

    SvaraRadera
  3. har faktiskt läst klassiker:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/12/klassikerutmaning.html

    SvaraRadera
  4. En helt vanlig familj har jag läst och tyckte mycket om den. Silvervägen ska jag läsa, den ligger och väntar i min bokhylla.
    Binas historia måste jag också läsa, med mera : ) Inget dåligt bokår...

    Fint du har julpyntat dig själv och bokhyllan.

    hälsar
    nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer tycka om Silvervägen! Den är så bra! :)

      Tack :D

      Radera
  5. Flera böcker i din årsbästa har jag tänkt läsa, men inte hunnit än. Nu blev jag sugen på att göra det. Och jag håller med dig om Mattias Edvardsson, han skriver verkligen riktigt bra. Jag var litet tveksam i början av En helt vanlig familj, och tänkte att det här nog inte kommer att hålla hela vägen. Men så kom slutet, och hjälp vilket slut! Då insåg jag hur smart hela upplägget var. Har ju läst hans kommande roman, eller i alla fall ett tidigt utkast av den, Det blir spännande att läsa slutresultatet sedan.
    Hoppas allt är bra med dig, och god fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då har man något att se fram emot alltså! :D God fortsättning!

      Radera
  6. Verkar vara riktigt bra böcker du har läst i år! Och roligt att en av klassikerna kom med på listan! :D Vill läsa; Silvervägen, Ett jävla solsken och Lucinda Riley-serien nästa år. Har faktiskt gjort en lista själv! :) Skulle du vilja se den? (Har ju ingen bokblogg själv..än.) God fortsättning! :)

    SvaraRadera
  7. Vit krysantemum kom med även på min årsbästalista, samt andra boken i serien av Lucinda Riley. Även flera som jag vill läsa framöver fanns bland dina favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rileys serie är så bra! Ser verkligen fram emot att få fortsätta med den :)

      Radera
  8. Åhhh, vad roligt att du tyckte så mycket om Skuggsystern!! :) Jag älskade den också, men jag är ju lite partisk. Jag tror att del fyra kommer ut i april (den är hos redaktören nu). :)
    Jag fick inte läst Andarnas labyrint i år tyvärr, men det var mest för att jag inte ville känna mig stressad när jag läste den och jag har känt stress mer eller mindre hela året. Nästa år ska den dock bli läst och jag hoppas kunna satsa mycket på tegelstenar då, sådana som man lätt skjuter på framtiden för att man inte känner att man orkar med så tjocka böcker. :) Trevligt läsår på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh april är inte så långt borta :D! Ser verkligen fram emot den! Känner igen att tegelstenar ofta får vänta och det är ju så synd för de är så mysiga att läsa egentligen :).

      Radera
  9. Okej här kommer den! :)

    * Ruinerna - Scott Smith
    * Magin - Maria V. Snyder
    * Flickan med gåvorna - M.R Carey
    * Puma Spår - Nevada Barr
    * PAX-serien!
    * Nådastöt - Louise Penny
    * Manglade dukar och vikta servetter - Ewa Klingberg
    * Döden på en blek häst - Amanda Hellberg
    * En världsomsegling.. - Jules Verne
    * Den gäckande änkan - Carter Dickson
    * Drömmarnas väg - Nicholas Sparks
    * Nattvandraren - Andrew Taylor
    * Där ute i mörkret - Markus Sköld (Rekommenderas!!)
    * Constables & Troops kistor och kransar - Gareth P. Jones
    * Maigrets Jul - George Simenon
    * Dödens flod - Alistair MacLean
    * Hämndens ögonblick - Cornell Woolrich
    * Lockwood & Co, Den skrikande trappan - Jonathan Stroud

    Nästa år har jag förhoppningsvis fixat en egen blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Markus Sköld har jag läst en annan bok av så den du nämnde blir jag nyfiken på! :) Ja vore jättekul om du blev med blogg :D

      Radera