fredag 18 augusti 2017

Book haul - Umeå

Det är klart jag fick med mig böcker från Umeå, hade ni förväntat er något annat? En fick jag av min styvmamma för hon upptäckte att hon hade dubbletter, de tre andra hittade jag när vi var på en secondhand-affär för att göra just bokfynd :).


  • The Book of Fairy and Folk Tales of Ireland. Jag menar, hur skulle jag kunna låta bli?
  • Presidentens val av Anne Holt. Det var den här jag fick, jag har aldrig läst något av Anne Holt så det ska bli spännande! 
  • Tokyo av Mo Hayder. En Hayder-bok jag aldrig hört talas om, klart den får följa med hem!
  • Liv bland vildar & Mina små demoner av Shirley Jackson. Det här är två böcker i en! Jag har egentligen noll koll på vad de handlar om men det var Shirley Jackson och den såg lite rolig ut så, varför inte :). 
Har ni läst någon av böckerna eller hört något om dem? 

12 kommentarer:

  1. Vad fin den där första boken ser ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! :) Det ska bli jätteintressant att läsa den :)

      Radera
  2. Shirley Jacksons bok/böcker köpte jag också för nån månad sen på second hand, samma utgåva. Tyckte den lät riktigt rolig och jag gillar också omslaget :) har dock inte läst den ännu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! :) Då får vi båda hoppas den är bra :D

      Radera
  3. Vilka läckra omslag de två nedersta böckerna har.

    SvaraRadera
  4. Nej, inte läst någon av dem. Så kul med nya böcker.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dem. Är det bilder i den första eller bara text?

    SvaraRadera