tisdag 11 april 2017

Ellens alla hundar av Catarina Kruusval

http://www.adlibris.com/se/bok/ellens-alla-hundar-9789129700770

Originaltitel: Ellens alla hundar
Sidor: 32 (Inbunden)
Ålder: 3-6
"Ellen gillar verkligen hundar: skuttiga, blyga, busiga, snälla, stora och små!
Å, vad Ellen längtar efter en alldeles egen hund! Men pappa säger bara "kanske" - och sen får Ellen aldrig någon hund...Eller?"
Ja alltså, hundtokig är jag, så när den här dök upp på jobbet var det ju självklart för mig att kika igenom den. Och det jag såg fick mig att köpa den. Den är verkligen full av söta hundar, men det var två bilder som fick hjärtat att slå extra hårt. Ni ska få se dem senare i inlägget, då kommer ni förstå varför jag var tvungen att ha den.

Förutom det är det en jättecharmig bok. Perfekt för det hundtokiga barnet. Sedan kanske föräldrarna får höra tjat om hundköp men det kan man ju faktiskt leva med, eller hur?

Min personliga anledning, det som vann över mig helt var att jag hittade både Aramis och Nitro i den. Ja alltså, inte dem personligen men raserna. Och då var det inget att bråka om, boken köptes och följde med hem.

 Aramis!

 Nitro!
Hur söta är dem inte?!

4 kommentarer:

  1. Jag älskar böckerna om Ellen, så denna bara måste ju läsas för småttingarna här hemma!

    SvaraRadera
  2. Vilka söta bilder. Är det en foxterrier på sista bilden?

    SvaraRadera