söndag 23 mars 2014

5 frågor om boken du läser nu


Chamilla inne på Bland böcker, livet och magin taggade mig att svara på 5 frågor om boken jag läser just nu. Och det passar väl alldeles utmärkt att göra på en lite grå söndag!

1. Hur många kap har du läst ur boken? 
2½ ungefär!

2. Vad var den första meningen i boken? 
Jag skippar förordet och går direkt till prologen här:
"Kvinnan hittades i sanden ungefär halvvägs mellan Skodsborg Badehotel och Bellevue Strandpark tidigt på morgonen den 11 september 2001."

3. Vad var den sista meningen du läste i boken? 
"Den som hade kunnat läsa hans tankar skulle ha lagt märke till att den bestörte stabschefen inte ställde den enklaste av frågor - den som alla andra mottagare av ett så märkligt brev måste ställa sig...
...varför har det över huvud taget skickats till mig?"

4. Hur tycker du boken verkar? 
Jag har bara läst 44 sidor än så länge så jag har svårt att göra någon bedömning av det ännu. Men jag lånade ju hem den från praktiken för att jag tycker den låter intressant när man läser baksidestexten!

5. Vilken händelse är din favorit än så länge? 
Det är för tidigt för att ha någon favorit än så länge.

8 kommentarer:

  1. Jag har haft en alldeles underbart solig söndag, men jag tycker nog att en liten mini-enkät passar bra en sådan också! Jag snor den alldeles ärligt! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha gör det! :D Jag hoppar in och kollar vad du har svarat :)

      Radera
  2. Den boken är jag nyfiken på. Ska bli kul att se vad du tycker om den:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju något av en tegelsten så det kan ta lite tid men ett inlägg om den kommer självklart :)

      Radera
  3. Det var ett bra respons på min utmaning :)
    Har du kommit något längre nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp nu är jag en bit längre in! :)

      Radera
  4. Den här ligger i inhögen här - skall bli spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt mål är att läsa ut den i helg! :)

      Radera