torsdag 24 januari 2013

Mina böcker, tredje delen i bilder

Jag kör tredje delen idag även om jag hade tänkt göra det på helger mest. Men min rygg har bestämt sig för att vi inte är vänner i veckan, så efter att ha varit hemma från praktiken tre dagar har jag lite tråkigt och behöver något att roa mig med!



  • Julia av Anne Fortier
  • Det röda rummet av Nicci French (det känns som jag borde ha en till bok av samma författare, men jag inbillar mig tydligen.) 
  • Främlingen av Diana Gabaldon 
  • Slända i bärnsten av Diana Gabaldon
  • Sjöfararna av Diana Gabaldon
  • Trummornas dån av Diana Gabaldon
  • Det flammande korset av Diana Gabaldon (hit har jag läst i serien, riktigt bra böcker!) 
  • Snö och aska av Diana Gabaldon




  • An echo in the bone av Diana Gabaldon
  • När ingen ser av Elizabeth George 
  • Maria av Skottland av Margaret George 
  • Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij
  • Metro 2034 av Dmitrij Gluchovskij
  • Halva min måne av Anna Granström
  • Arkiv X - De osynliga av Charles Grant 
  • Karamellskorna av Joanne Harris 
  • Röd drake av Thomas Harris 
  • Hannibal - Upptakten av Thomas Harris 
  • Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein (boken med en absolut favorittitel för mig)

4 kommentarer:

  1. Jag råkade ju köpa en Gabaldon på bokrean förra året (riktigt mycket bok för pengarna :)) och när jag kom hem så upptäckte jag att boken jag köpt var del sju i serien. Det var ju bara att inhandla del ett :) Dessvärre är den inte läst än, men det kommer.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar den serien av Diana Gabaldon :) De fyra första delarna har jag läst fem gånger :)Jag har inte läst den sista delen på svenska än, men funderar på att läsa om hela serien ännu en gång innan jag gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen bra :). Jag läste de böcker jag läst av den direkt efter varandra, så till slut blev jag lite mätt på så stora böcker och orkade inte fortsätta. Men borde ta tag idet igen :)

      Radera