lördag 25 juni 2011

Kate Morton - Dimmornas lek

Nu har jag precis läst ut min andra bok av Kate Morton.

Dimmornas lek handlar om en gammal kvinna, Grace, som i tillbakablickar berättar om livet som tjänsteflicka på Riverton Manor. Hon har hela sitt liv gått runt och burit på en hemlighet om vad som hände den natten när poeten Robbie Hunter tog sitt liv på en fest vid Riverton.

Grace berättar sakta, men aldrig tråkigt, om de två systrarna som har stor betydelse för händelserna och om sin egen roll i allting. Det är en spännande berättelse som höll fast mitt intresse hela tiden. Jag ville hela tiden fortsätta läsa för att ta mig fram och få svar på alla de frågor som bildas under tiden man läser.

Efter att nu ha läst två böcker av Morton så måste jag säga att jag verkligen gillar henne. Hon har ett fängslande sätt att skriva på och böckerna berör verkligen. Jag tycker man lär känna personerna riktigt bra och man glädjs och sörjer med dem beroende på vad som händer i berättelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar