onsdag 22 juni 2011

Glädje är att...

...gå runt i en andrahandsaffär och titta bland alla böcker som finns där, i alla fall för mig :). Det är något extra mysigt med det tycker jag, kanske är det att böckerna har historia bakom sig även om man aldrig får veta dem, kanske är det att det inte ser så nytt och modernt ut överallt. En liten bidragande faktor är väl att man kan komma ut därifrån med 6 böcker och endast ha blivit 35 kronor fattigare!

Jag och pojkvännen tog en tur till "min" andrahandsaffär idag, där jag oftast köper böcker faktiskt. Det är så mysigt att gå runt och dra med fingrarna över bokryggarna, hitta böcker som jag länge velat ha eller helt nya som fångar min uppmärksamhet med ett intressant omslag eller en spännande baksidetext.

Det blev som sagt 6 nya böcker, eller ja, nya för mig i alla fall :). Fotade dem lite snabbt här vid skrivbordet, tråkiga bilder jag vet men jag orkade inte leka kreativ idag.


                                                   Edgar Allan Poe - Sällsamma historier


Carl- Johan Vallgrej - Den vidunderliga kärlekens historia

Dean Koontz - Skymningsögon


Maria Lang - Staden sover


Elfriede Jelinek - Pianolärarinnan


Mary Ann Shaffer - Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar