måndag 4 mars 2024

The Bookshop and the Barbarian av Morgan Stang

 

Originaltitel: The Bookshop and the Barbarian
Sidor: 189 (Häftad)
"Running from strife in her homeland, Maribella Waters becomes the new owner of the fabled Cozy Quill. After finding squatters on her property, she employs Asteria Helsdottir, a giant, barbarian warrior woman more accustomed to swinging an axe than opening a book. Together, the odd couple must make a success out of the bookshop and survive a dizzying procession of seasonal festivals.

But the local evil noblewoman has other plans in mind. Threatened with being run off the land, Maribella and Asteria must use their wits to outsmart Lady Malicent and keep their business open. Along the way, the whole town lends a hand, and friendships are forged . . . along with a few secrets revealed."

Den här boken gav mig en fantastisk läsupplevelse! Jag hade den som lunchbok på jobbet och jag har suttit och fnissat och skrattat högt flera gånger.

Det finns karaktärer att tycka om, kärlek till böcker, roliga och lite galna situationer och en liten kamp för att rädda en bokaffär. Jag föll pladask för humorn och skrivsättet. Den charmade mig helt och jag hade gärna fortsatt läsa i några hundra sidor till om Maribella och Asteria. 

The Bookshop and the Barbarian är en liten pärla som jag kommer återvända till i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar