onsdag 5 oktober 2022

Den sista marionetten av Andreas Ek

 

Originaltitel: Den sista marionetten
Sidor: 337 (Inbunden)
Serie: Joel Adler (del 1)
Recensionsexemplar: Från författaren, tusen tack!
"Joel Adler är en före detta operatör vid Sveriges hemligaste specialförband som efter en förödande insats i Somalia nu lever ett ensamt och kringflackande liv. Krig har varit hans arbetsplats och åren som elitsoldat har format både hans starka psyke och imponerande fysik.

Efter ett slumpmässigt möte på ett hotellrum vaknar han upp med den vackra Tess mördad bredvid sig i sängen. Innan Joel hinner göra något åt situationen ringer telefonen samtidigt som polisen bankar på dörren. Rösten i andra änden ger honom ett ultimatum, antingen straffas för mordet eller följa instruktionerna och bli en marionett. Joel fattar ett snabbt beslut. Ett beslut han för evigt kommer att ångra."

Ni som hängt här med mig ett tag vet att jag läst flera böcker av Andreas Ek och verkligen tyckt om dem. Så jag var väldigt peppad och förväntansfull över att läsa hans nyaste bok. 

Tyvärr var den inte riktigt för mig. Det handlar mest om att ämnet inte är något som intresserar mig. Så fort det handlar om militärer, specialförband och någon sorts terrorism tappar jag intresset. Jag vet inte varför det är så men jag har märkt det om och om igen.

Däremot tror jag att det är en perfekt bok för alla läsare som gillar de sakerna! Jag läste ut den och kan se att det är en actionfylld berättelse som garanterat kommer fånga rätt läsare direkt från start. Jag ska skicka vidare den till min systerson, jag tror den kan passa honom! 

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att den inte blev en fullträff. Förstår dig precis, tappar också intresset när det kommer till dem ämnena. :p Likadant när det handlar om gäng och droger. Vi får hålla tummarna på nästa bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ämnena får mig också att avstå från en bok! Vi är boktvillingar :D

      Radera
  2. Kul att du fick boken som recensionsexemplar. Jag tänker nog ändå ta och prova den här boken, även jag har lite svårt för militärer. Men låter ändå lockande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! :) Hoppas du kommer tycka om den :)

      Radera