måndag 19 november 2018

20 snabba om hösten


Hittade den här enkäten hos enligt O och tänkte att den passar perfekt så här som start på veckan :).

Vad väljer du? Tänk snabbt!

höst eller vår? Jag hatade hösten förut, nu är det inte lika illa men jag väljer fortfarande vår, sol och värme!

snö eller regn? Snö! Så deppigt med regn i november, december osv.

glögg eller varm choklad? Gillade inte glögg förut men nu tycker jag väldigt mycket om det.

pepparkakor eller lussekatter? Gillar båda men lussekatter är lite bättre!

tv-serie eller film? Kollar nog mer på serier nu för tiden.

teater eller musikal? Har ju faktiskt lyckats gå på teater några gånger det senaste året och det har varit jättekul!

deckare eller feelgood? Jag blandar gärna men deckare väger nog över trots allt.

pocket eller inbunden? Jag har ganska mycket av båda men inbundna känns mer speciellt.

e-bok eller ljudbok? Läser inte e-böcker alls men lyssnar på ljudböcker lite då och då!

bokmärke eller hundöra? Jag har sjuuuukt mycket bokmärken så då får jag ju använda dem också.

en i taget eller slalomläsning? Det blir slalomläsning väldigt ofta.

bibliotek eller bokaffär? Jag tycker ju väldigt mycket om mitt jobb så!

bokblogg eller booktuber?  Jag tycker om båda men läser fler bloggar.

instagram eller facebook? Är nog mer aktiv på instagram nu för tiden.

På spåret eller Så mycket bättre? Inget av det!

Lady Gaga eller Barbra Streisand? Jag har inte sett någon version av filmen så igen, ingen av dem!

Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg? Jag är nog mer nyfiken på Moberg än på Bergman.

hyacint eller amaryllis? Jag är tråkig men igen. ingen av dem.

adventsstjärna eller adventsljusstake? Jag gillar stjärnorna som hänger i fönstret men jag har nog ingen sådan själv faktiskt.

julböcker eller julmusik? Läser sällan julböcker, har väl en som passar in i år kanske. Men julmusik kan spelas här hemma!

6 kommentarer:

  1. Åh denna kommer jag nappa på att göra också! :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar julmusik. Under julen. Kan bli lätt frustrerad om det låter för länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I somras blev detnågot fel på musiklistan som spelades i shoppinggallerian där jag jobbar så det bleb julmusik i värsta värmeböjlan. Det var nästan så man blev galen :)

      Radera
  3. nu fins det ju glögg för alla smaker, och nya kommer varje år

    SvaraRadera