torsdag 23 maj 2024

The Reappearance of Rachel Price av Holly Jackson

 

Originaltitel: The Reappearance of Rachel Price
Sidor: 429 (Häftad)
"18-year-old Bel has lived her whole life in the shadow of her mom's mysterious disappearance. Sixteen years ago, Rachel Price vanished and young Bel was the only witness. Rachel is gone, presumed dead.

The case is dragged up from the past when the Price family agree to a true crime documentary. Bel can't wait for filming to end, for life to go back to normal. But then Rachel Price reappears, and life will never be normal again..."
Som jag längtat efter den här boken! Efter att ha slukat Jacksons A Good Girl's Guide to Murder-serie och Five Survive har hon blivit en författare jag bara vill ha mer av. 

The Reappearance of Rachel Price håller måttet även om den inte tar förstaplatsen från A Good Girl's Guide to Murder. Det är en spännande blandvändare som jag hade svårt att släppa. Mysteriet är intressant och twisterna är många. Jag tror att jag hänger med men blir lurad och förvirrad gång på gång. 

Bel, huvudkaraktären, är inte lätt att komma nära men det är så hon vill ha det. Hon är less på att hela tiden jämföras med sin mamma och att höra om försvinnandet som hon själv inte minns något av. Jag gillar att följa hennes utveckling under berättelsen gång. 

Det var perfekt läsgodis och jag ser fram emot att upptäcka vad Jackson hittar på härnäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar