torsdag 15 juni 2023

Pakten av Sharon Bolton

 

Originaltitel: The Pact
Längd: 12 h 21 min
Uppläsare: Anna Harling
"Det är en idyllisk sommar och sex unga, begåvade vänner ser fram emot en ljus framtid. Men så slår en eskalerande lek, bestående av våghalsiga utmaningar, fruktansvärt fel. En kvinna och två barn dör.

Artonåriga Megan tar på sig skulden för dödsfallen och lämnar de övriga vännerna att gå vidare med sina liv. I gengäld kommer de alla överens om en »tjänst« de ska göra henne när hon väl släpps ut ur fängelset.
Tjugo år senare är Megan försatt på fri fot - och spelet kan fortsätta."

För flera år sedan läste jag väldigt mycket från Sharon Bolton, sedan blev det en paus på några år. Jag vet egentligen inte varför. Nu var det i alla fall äntligen dags igen och jag blev påmind om varför jag gillar hennes böcker!

Bolton bygger upp en riktigt spännande berättelse där jag till slut inte vet vem jag ska heja på eller lita på. Ingen är speciellt lätt att tycka om men jag vill samtidigt hela tiden lyssna vidare för att få reda på vad som kommer hända. Mina känslor svänger hela tiden fram och tillbaka.

Det gick verkligen inte att förutse hur boken skulle sluta och jag blev klar med den på två dagar. Jag lyssnade så fort möjlighet gavs. Nu är jag sugen på att fortsätta med Boltons böcker, vi får se vilken som är näst på tur!

2 kommentarer: