måndag 26 juni 2023

Fel tid, fel plats av Gillian McAllister

 

Originaltitel: Wrong Place Wrong Time
Längd: 13 h 41 min
Uppläsare: Jessica Liedberg
"Det är varje förälders mardröm. Din älskade son står anklagad för mord. Du vet inte varför. Du vet bara att din tonårsson sitter häktad och att hans framtid är förstörd. Den natten somnar du i förtvivlan. Allt är förlorat. Tills du vaknar ...

... och det är igår.

För varje morgon du vaknar är det ytterligare en dag tidigare. Ännu en dag före mordet. Ännu en chans att stoppa det."

Jag började bli desperat efter en ny ljudbok, inget jag ville lyssna på fanns och det som fanns kändes inte rätt. Till slut, efter tips från chefen, började jag lyssna på Fel tid, fel plats och för mig var helt rätt tid och plats!

Det här är en spännande och annorlunda thriller. Jag gillar verkligen konceptet med hur huvudkaraktären vaknar upp längre och längre bakåt i tiden för att försöka lista ut hur hon ska förhindra ett mord som hennes son kommer att begå. Hon får reda väldigt mycket om sitt eget liv och de hon har runtomkring sig. Det är spännande, klurigt och väldigt bra uppbyggt. Jag kan känna hennes frustration när hon om och om igen måste försöka förklara läget för vissa andra karaktärer bara för att vakna upp efter en ny natt och inse att de inte vet något om hennes situation igen.

Letar du något annorlunda som skiljer sig från alla typiska deckare är det här ett hett tips!

4 kommentarer:

  1. Låter spännande, tack för tips 😊 /Verasbokhylla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du blev nyfiken! :D Hoppas du får tid att plocka upp den :)

      Radera
  2. Tack för tipset, jag ska kolla Storytel!!

    SvaraRadera