tisdag 2 juli 2019

Tisdagstrion - amerikanska favoriter


Eftersom Veckans topplista hos Johanna har slutat så startar Ugglan & Boken upp en ny tradition för tisdagarna! Tisdagstrion, jättekul! Den här första veckan är temat amerikanska favoriter så här kommer mina. 


Stephen King är ju ganska självklar på en sådan här lista. Inte nödvändigtvis att just Det är min favoritbok men jag hittade ingen bild på den jag läst om flest gånger, det är Sömnlös.


Detsamma gäller ju Koontz. Psykopaten är en av mina favoriter, den har förstört mina nerver minst två gånger.


Sedan fick jag tänka till lite innan jag kom på Night film som jag verkligen tokälskade. Så bra och fascinerande bok! 

32 kommentarer:

  1. inte läst dessa, valde andra:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Var också jätteförtjust i Night Film!

    SvaraRadera
  3. Två av tre samma 😁 Det borde ju egentligen inte ens vara möjligt.

    Nattfilm ja, den borde jag ju läsa snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha kanske inte så konstigt när det gäller våra favoriter :D

      Radera
  4. Stephen King platsar verkligen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är en stor favorit för mig :)

      Radera
  5. Stephen King är stor. Men du har nog starkare nerver än jag när det gäller läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är kanske lite avtrubbad efter all skräckläsning :)

      Radera
  6. King och Koontz är inte riktigt för mig. Pessl har jag läst en bok av och har en till oläst i bokhyllan. Tack för tips

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara kvar Pessls debut att läsa :)

      Radera
  7. Läste ju Hjälten av Koontz och har väl återhämtat mig nu : )
    Så nu blir det kanske dags för Psykopaten. Pessl är jag nyfiken på också!

    Allt gott
    hälsar
    nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja läs Psykopaten så får jag höra vad du tycker sen! :)

      Radera
  8. Men åh, den här Tisdagstrion ska jag hänga med på nästa vecka! :D Riktigt bra böcker valde du också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! :D Så kul att ha en lista att svara på!

      Radera
  9. Din tvåa har jag funderat på att läsa många gånger.

    SvaraRadera
  10. Har läst några böcker av King ingen av Koontz men böcker av båda står i bokhyllan(de flesta makens). Tror även att den boken av Pessl står bland de olästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pessls kanske du kan gilla även om King och Koontz inte är för dig! :)

      Radera
  11. Läst alla tre. Nattfilm var annorlunda, gillade den. Tänkt att jag ska läsa fler någon gång....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill verkligen läsa hennes debut :)

      Radera
  12. Pessl har jag har haft på läslistan väldigt länge. King har jag inte läst så mycket av. Koontz känner jag till men jag inte läst något av honom

    SvaraRadera
  13. Du satsar på otäckingar ser jag. Själv tog jag gamla godingar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var svårt att låta bli!

      Radera
  14. Och förstörda nerver skulle vara något eftersträvansvärt? Jag väljer att försöka hålla mina någorlunda kuranta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha för mig är det i böckernas värld i alla fall :P

      Radera
  15. Den titeln av Koontz tror jag faktiskt inte jag läst, borde säkert åtgärdas. Nattfilm gör mig nyfiken, är det inte en ganska tjock bok? Kanske kan va det som avskräckt...

    SvaraRadera