fredag 22 november 2013

En tävlingsvinst och ett lån

Jag hade tur nog att vinna en Stephen King-tävling inne hos Books on my mind, vilket så klart gjorde mig väldigt glad!
Vinsten var Stephen Kings Carrie, som jag faktiskt aldrig kommit mig för att läsa ännu. Men nu kan jag ju ändra på det :).


Sedan har jag lånat en bok från praktiken. Det kom ett stooort lass med Törnrosens nyckel av Tone Almhjell som jag tittat lite på redan tidigare. Och min nyfikenhet steg ännu mer efter att en som jobbar där sa att den ska vara något för de som gillar böcker i stil med Harry Potter, samtidigt har jag läst att den ska vara lite i stil med Narnia. Två av mina absoluta favorit-serier, så det var klart att jag var tvungen att låna den när jag hittade den i hyllan med läsex i fikarummet.

Ska läsa den i helgen hade jag tänkt, samtidigt som jag då och då läser lite ur boken med texter av C.S Lewis. Det är inte riktigt en bok jag kan sträckläsa så det är därför det har tagit lite tid!

Men nu ska jag snart skutta iväg till tvättis sista turen. Sen blir det långpromenad med hundarna och ikväll blir det bio! Catching fire, det ska väldigt spännande att se hur den är som film! :)

4 kommentarer:

  1. Hoppas filmen är bra!! Ska försöka se den med, men jag är alltid så seg så det blir nog när den kommer på dvd!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt bra! Mycket bättre än ettan tycker jag :)

      Radera
  2. Hoppas filmen var bra :)
    Den där nyckel boken verkar intressant. En man borde hålla ett öga på :D
    Carrie är den första och ända än så länge av Stephen King som jag läst och som jag blev besviken på. Men vem vet? Du gillar den kanske bättre än jag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Törnrosens nyckel var jättebra :).
      Haha ja det ska bli intressant att läsa Carrie! :)

      Radera