lördag 26 maj 2012

Dessa varma dagar

Jag är en av de människorna som verkligen njuter i den här värmen som varit sista tiden. Jag och katten här hemma, vi välkomnar den! Katten ligger i solen och njuter, jag sitter ute och läser. Sambon och hunden, inte lika mycket. De tycker det är mer jobbigt.

Men i alla fall, förutom att njuta av värmen tillsammans med  Farlig midsommar av Tove Jansson (snart utläst, jag drar ut på det) på dagarna och Lilla himlafågel av Joyce Carol Oates på kvällarna, så hinner jag med lite annat smått och gott också som jag tänkte dela med mig av, det är ju inte böcker men jag hoppas ni överlever det en gång ;).



Ibland bakar jag faktiskt. Annars är jag ingen köksperson, jag tycker matlagning är bland det tråkigaste som finns. Att baka är lite roligare.


Eftersom vovven inte trivs så bra i värmen försöker vi svalka honom på alla sätt vi kan, däribland badturer till olika sjöar här runtomkring. Han älskar att simma och jaga pinnar i vattnet :).


Rent allmänt så får mina djur stå ut med att matte dyker upp med en kamera ganska ofta och stör, speciellt nu när vädret är fint och ger mycket ljus. De är väldigt vana och har insett att det är tillfällen man kan få godis :P.

2 kommentarer:

  1. ÅH! Jag vill också ha en fluffig björn till hund :) (En kissemisse också!)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag förstår vovven! :-) Jisses vilka söta djur du har.

    SvaraRadera