tisdag 13 februari 2024

Bokreatips del 1

 Jag tänkte tipsa om lite böcker ni kan fynda på bokrean! Det här första inlägget blir om böcker från Akademibokhandelns reakatalog. Det andra blir från Bokus. Klickar ni på bilderna kommer ni direkt till bokens reasida.


Som vi lekte av Ninni Schulman är en deckare som utspelar sig på 80-talet. Huvudkaraktären, Ingrid, får med hjälp av rykten och vittnesmål försöka lösa fallet med försvunna pojken Mattias. Jag tyckte den var riktigt bra och ser fram emot del två!


Straff av Ann-Helén Laestadius är en berörande roman om hur trauman i barndomen håller kvar sitt grepp långt upp i vuxenlivet. Väldigt viktig och bra bok!


Morden i Fleat House av Lucinda Riley. Rileys enda deckare är en sträckläsningsbok! Den var spännande, klurig och lurade mig flera gånger.


Lincoln Highway av Amor Towles hamnade på min lista med de bästa böckerna jag läste 2022. Jag tänker fortfarande på den. 


Pakten av Sharon Bolton är en spännande thriller där man inte vet riktigt vem man kan lita på eller ens gilla. 


Rakbladstårar av S. A. Cosby är en otroligt rå, mörk och brutal berättelse som tog med mig på en resa jag inte kommer glömma i första taget. Jag tyckte den var fantastisk. 

8 kommentarer:

  1. Jag håller faktiskt på med morden i fleat house. Jag läser den dock på engelska men gillar den hittills. Sen finns det några andra böcker i din lista som jag vill läsa :)

    SvaraRadera
  2. Trots att jag inte borde har även jag nätshoppat på bokrean och väntar hem spännande titlar. Hittade några som jag verkligen ville ha - och till kanonbra priser!
    https://tofflandel2.com/2024/02/04/lordag-kvall-den-3-februari-och-sondagen-den-4-februari-2024-goffat-godis-natshoppat-dito-och-kompiskopt-boxer/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också shoppat på Bokus och ska shoppa i butik när det startar :D De böckerna kommer senare i ett inlägg!

      Radera
  3. De jag har läst håller jag med om, både Schulman och Bolton

    SvaraRadera
  4. Bra tips. En del har jag läst. Jag har ett paket med en kvartett från Bokus att vänta på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska också hämta ett paket från bokus så fort jag kan :D

      Radera