tisdag 19 september 2017

Veckans topplista - Höstkänsla


Ny vecka, ny topplista! Den här gången vill Johanna att vi ska göra en lista som har med höstkänsla att göra. För mig passar hösten väldigt bra för spännande, obehagliga böcker så det är vad jag tänker tipsa om idag!


Jag vet var du bor är helt klart en obehaglig berättelse. Jag minns fortfarande tydligt hur nervig jag kände mig när jag tog kvällspromenaden med Nitro efter att ha läst ut den!


Kalldrag fångade mig efter bara några rader! En riktigt ruggig bok som passar perfekt i höstmörkret. 


Jag har läst Psykopaten två gånger och båda gångerna var lika slitiga för mina nerver. Det är riktigt spännande och obehagligt nästan direkt från start. 


Den här listan behöver så klart en spökhistoria och då passar Kvinnan i svart utmärkt!


En bok som jag faktiskt fick vända upp och ner när jag skulle sova på kvällen. Rovdjur är en samling skräcknoveller som passar väldigt bra i höstrusket!

37 kommentarer:

  1. Kvinnan i svart jag riktigt nyfiken på och det låter som en perfekt höst-bok :)

    SvaraRadera
  2. bara läst Kvinnan i svart, tyckte om den!

    SvaraRadera
  3. Jag vet var du bor är den enda jag läst av de här böckerna. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  4. Ja det här var verkligen en lista för den del av hösten som är kuslig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag hoppas jag lyckades med en bra kuslig lista :D

      Radera
  5. Kvinnan i svart har jag läst. Härligt med riktigt ruskiga böcker.

    SvaraRadera
  6. Psykopaten var SÅ bra!! Den måste jag läsa om! Rovdjur ser jätte läskig ut, perfekt höst läsning!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Riktigt nervslitande bok!

      Radera
  7. Den enda på din lista som jag läst är Kvinnan i svart. Den var spännande. Jättesnyggt omslag dessutom.

    SvaraRadera
  8. 1 har jag läst och två väntar i hyllan. Rovdjur vet jag inte om jag vågar mig på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rovdjur ser verkligen skräckinjagande ut :)

      Radera
  9. Har faktiskt läst alla utan den sista, åtminstone så tror jag inte att jag har läst den. Ruskiga böcker allihop :)

    SvaraRadera
  10. För mig blir det ofta mycket deckare om höstarna.

    SvaraRadera
  11. De ser spännande ut, men för mig blir det mer böcker att försöka undvika. Mår så dåligt av för skrämmande böcker, tyvärr...

    SvaraRadera
  12. Kalldrag har jag tänkt att jag ska lyssna på, kan ju passa nu under hösten då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Åh kanske måste testa lyssna på den någon gång också nu när du säger det. Det kan nog bli spännande :D

      Radera
  13. Jag har bara läst Kvinnan i svart men den är riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera
  14. Läste ut Kalldrag igår och jäklar säger jag bara! Nerverna var på helspänn och för en gångs skull var det lite nervigt att släcka lampan. :) Ska snart läsa Psykopaten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Berätta gärna vad du tyckte om Psykopaten sen:D

      Radera
    2. Det ska jag göra! :D

      Radera
  15. Ja, de ser läskiga och höstiga ut får jag säga!

    SvaraRadera
  16. Eller hur, hösten passar bra för obehaglig läsning!

    SvaraRadera