torsdag 9 februari 2017

Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad av Linda Skugge


Originaltitel: Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad
Sidor: 274 (Pocket)
"Med skarp iakttagelseförmåga, med oräddhet och ett språk som biter kräver Linda villkorslös kärlek för alla barn. Hon ger oss lektioner i feminism, argumenterar för rätten till kejsarsnitt, resonerar kring abort, porr, föräldraförsäkring och andra ständigt aktuella ämnen. Linda Skugge har förmågan att vara skitförbannad och rolig på en gång - det visar hon tydligt i Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad, ett urval ur Lindas samlade krönikor mellan åren 1998 och 2001."
Den här boken fick följa med mig hem från syrran egentligen enbart baserat på titeln. Annars har jag ingen direkt koll på Linda Skugge eller det hon skrivit. Jag har nog aldrig tidigare läst någon krönika av henne eller intresserat mig särskilt mycket för henne som person.

Men det var en snabbläst bok med sina korta avsnitt om allt möjligt. Ibland var det lite roligt, ibland väldigt smart men ibland också lite upprepande. Vissa krönikor tog upp samma saker kändes det som och då hände det att jag skumläste lite för att inte behöva läsa samma sak flera gånger.

Allt som allt en trevlig liten bok som gick snabbt att läsa och hade flera bra stunder, men nu får den nog gå vidare till ett nytt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar