lördag 20 april 2013

Lite nya bokiga saker

Det är farligt att ha praktik på en andrahandsaffär, saker är billiga där! Och inte bara böcker, utan saker som för mig hör ihop med böcker. Så jag tänkte visa upp två saker jag har hittat där den senaste tiden.

Först är den här flaskan som det har varit brandy i, den skulle slängas eftersom den är lite trasig. Men eftersom jag tyckte den var lite häftig när den ser ut som en bok så fick jag rädda den;



Den agerar nu bokstöd åt mina olästa böcker, passade perfekt!

Och igår, herregud, det var kärlek vid första ögonkastet..Jag fick hålla mig från att ge ifrån mig ett högt pip av ren glädje när jag såg den här lilla krabaten packas upp, och när chefen sedan sa att jag kunde lägga den i 5 kronors-lådan så kunde jag inte låta bli att köpa den själv. Titta på honom...bara titta på honom!



Jag är helkär..och jag tycker ugglor och böcker hör ihop på något vis. Så nu hänger han på väggen bredvid mina bokhyllor, och gör mig lite barnsligt glad varje gång jag går förbi.

23 kommentarer:

  1. Vilken tuff brandy flaska och så söt ugglan är! Något som jag också skulle ha på väggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han söt, bara min sambo som inte förstår hans charm :P

      Radera
  2. Vilka fina saker, gillade särskilt brandyn som såg ut som en bok :) Häftigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte det skulle varit synd att slänga den så är glad att jag fick ta hem den! :)

      Radera
  3. Jag skulle ha gett ett högt pip ifrån mig:). Den är så söt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att det finns folk här som förstår mig! Sambon bara tittade underligt på mig när jag försökte förklara min glädje över ugglan :P

      Radera
  4. Men åh! Ugglan är ju bara så bedårande! Och den lilla nyckelpigan på det :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, jag är fortfarande helkär i den! :) Blir glad varje gång jag ser honom :)

      Radera
  5. Vilka mysiga prylar :) Och ugglan är ju bara för söt!! Man kan verkligen fynda på second-hand butiker.Förstår att det kan bli ett dilemma för dig när du praktiserar där, haha.... Gissa om jag blev glad igår när jag fyndade fyra böcker av Lesley Pearse för 5 kronor styck? På loppis förstås...! Jag svävar på moln ännu......tihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktiga bra affärer att fynda i! Haha men som du säger är det lite jobbigt när man praktiserar och ser allt bra komma in..svårt att inte köpa allt :P. Idag fick vi in 3 banankartonger med böcker...uh då fick jag hålla hårt i plånboken :P.
      Jag förstår att du är glad över det fyndet :D

      Radera
    2. 3 banankartonger....??? Rena julafton att rota i såna lådor!! :)

      Radera
    3. Det är det verkligen! Trist att man måste tänka förnuftigt bara också :P

      Radera
  6. Men ÅH så fina köp! Älskar ugglan :D

    SvaraRadera
  7. Vilken snygg flaska :) och ugglan är ju bara så söt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar båda väldigt mycket :)

      Radera
  8. sv: Åh vad bra att du gillade Vansinne :) Längtar efter att läsa den :)

    SvaraRadera
  9. Det var ena riktigt häftiga saker du hittat i den dära affären. Låter nästan som att det är tur att man inte kan kliva in där, det hade väl slutat med att man hade haft shoppingkassar upp över öronen med sig hem.
    Då hade killen min inte blivit glad kan jag säga... ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är lite så..lite jobbigt att praktisera där och se alla saker :P. Man vill ju köpa massor men då hade nog sambon blivit knäpp till slut :P. Men ska du förbi Hagfors någon gång så får du titta in! ;) Det finns ju ett helt rum med böcker!

      Radera