lördag 25 augusti 2012

Viskningar av Dean Koontz

                       
                                     Originaltitel: Whispers      Sidor: 496

"En mördare går lös och han har speciella skäl för att vilja mörda Hilary Thomas. Skäl som är så starka att han återvänder från sin grav för att döda henne..."
 Jag undrar om jag inte läst den här förut, hela boken satt jag med en känsla att jag hade gjort det. Men i så fall var det så pass länge sedan att jag glömt det mesta ändå.

Det här är inte en av Koontz bästa enligt mig. Den är spännande och underlig men inte en tiopoängare. Historien vad som driver mördaren är riktigt intressant, bakgrunden till att det blev som det blev. Det är nog det jag tyckte mest om att få ta del av.
Själva jakten på Hilary, och hennes flykt, är inte riktigt lika spännande.

Jag vet inte om det är på grund av förkylningen som håller på bosätta sig i min skalle, men jag kommer inte på något mer att skriva om den här just nu.
Det är en okej Koontz-bok, men inte en av hans bästa som sagt.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Jag har varit förkyld i snart två veckor nu, äter dessutom penicillin för lunginflammation. Så jag hoppas du kommer att slippa det som jag har fått gå igenom på min semester. Dean Koontz gillar jag, jag har en ännu oläst här "Frukta ingenting". Har du läst den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch det låter inte roligt! Hoppas du blir frisk snart :). Ja Frukta ingenting har jag läst, den gillar jag! :)

      Radera