fredag 9 mars 2012

Bokbloggsjerka som ger beslutsångest

Fredag och dags för att besöka Annika och ta del av veckans bokbloggsjerka igen :).

Veckans fråga, som sänker mig lite beslutsångest, är;

Nu ger jag dig ett virtuellt presentkort värt 1000 kr. Vilka böcker skulle ligga i din korg när du väl har kommit fram till kassan?

För att göra det lite enklare för mig hoppar jag in på adlibris och kollar igenom min önskelista som är sparad där, istället för att börja leta upp nya böcker!

  • Horn av Joe Hill. Hans bok En hjärtformad ask var ruggigt bra tyckte jag så jag vill gärna läsa den här också!
  • Woman in black av Susan Hill, en skräckis som verkar vara riktigt härlig!
  • Donatorn av Dean Koontz, jag samlar ju på Koontz böcker så en sådan måste med.
  • Blind lydnad av Will Lavender, har inte hört något om den  här av någon annan, men jag tycker beskrivningen verkar riktigt spännande.
  • De andra sagornas bok av Emma Lundqvist, låter som en annorlunda och intressant bok.
  • The night circus av Erin Morgenstern har jag velat ha ett tag nu så den hade jag passar på att skaffa.
  • Miss Peregrine's Home for Peculiar Children av Ransom Riggs har mina ögon fastnat på i olika bloggar.
  • Dash och Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn och David Levithan har jag också sett mycket om i olika bloggar och det verkar vara en mysig bok.
De här böckerna skulle kosta 1033 kr,så jag lägger till de där 33 kronorna själv då. Ja jisses, vilket trevligt paket det hade blivit om det var på riktigt :).

17 kommentarer:

  1. Ja, Joe Hill och Susan Hill... skulle jag också vilja ha ju. Såg förresten precis att En hjärtformad ask bara kostar 47 kronor på AdLibris. Måste ha missat den när jag beställde från bokrean. Undrar om jag kan få dispens och köpa en enda liten bok till...

    SvaraRadera
  2. Jag ger dig dispens att köpa den! ;) Du får skylla på mig om någon klagar :P

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte om "De andra sagornas bok"

    SvaraRadera
  4. Läste nyss min första Dean Koonitz, "Hjälten" inhandlad på rean. Den var spännande.

    SvaraRadera
  5. Sara Pepparkaka: Vad kul att höra någon som läst den :) har inte alls hört något om den tidigare, bara hittade den när jag kikade runt på adlibris en gång :).

    Boktjuven: Ja den lyssnade jag på för ett tag sedan, var riktigt spännande! :)

    SvaraRadera
  6. Jag har tyckt att The Night Circus verkat spännande när jag har läst om den, men jag verkar alltid glömma bort att köpa/låna den.

    SvaraRadera
  7. Cassandra: Det verkar alltid bli så, listan på böcker är så lång så det är alltid någon som hoppar bort ur minnet när det är dags att shoppa/låna :)

    SvaraRadera
  8. SV: Ah, där blir jag allt lite avis! Ser fram emot att få läsa recensioner sen då :)

    SvaraRadera
  9. Dash & Lilys Utmaningsbok är jättemysig läsning :)

    SvaraRadera
  10. sv: Det borde du verkligen! :) John Green är en fantastisk författare och jag är verkligen glad över att jag valde att ta upp "Looking for Alaska" när jag letade efter böcker med snygga framsidor... :)

    SvaraRadera
  11. The night circus, Miss Peregrine's Home for Peculiar Children och
    Dash och Lilys utmaningsbok skulle jag inte heller banga på ^^

    De kommer jag nog alla läsa någon dag ^^

    SvaraRadera
  12. The never end: Ja det verkar den verkligen vara! :)

    Miriam: Samma här, någon dag ska de läsas ^^

    SvaraRadera
  13. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children vill jag också ha(fast tog inte med den eftersom jag snart får hem den från bibblan) :D
    Dash&Lilys Utmaningsbok är mysig läsning: till och med efter jul :D

    SvaraRadera
  14. Vilka spännande förslag! Kände inte till någon av dem...

    SvaraRadera
  15. Andrea: Måste också ta mig till ett bibliotek när jag kommit hem och låna den tror jag :)

    Lotten: Ja det här var en kul jerka! Man fick många nya boktips :)

    SvaraRadera
  16. En hjärtformad ask beställd och levererad. Eftersom man aldrig ska låta en bok färdas ensam så fick den sällskap av Människohamn, en John Ajvide Lindqvist bok.

    Jag hittade ett presentkort på 50 kronor på cdon :)

    SvaraRadera
  17. Monika: Ska bli kul att se vad du tycker om En hjärtformad ask!
    John Ajvide Lindqvist kanske jag borde läsa lite mer av, har bara lyssnat på en ljudbok hittills.

    SvaraRadera