fredag 8 december 2017

Svenska julsånger book tag




1. Julbocken - Gammal favoritbok som du fortfarande gillar.
2. Hej mitt vinterland - En bok som utspelar sig i ett vinterlandskap.
3. Tomten jag vill ha en riktig jul - En läsupplevelse som kändes "på riktigt".
4. Nu ska vi jobba med väldig fart - En bok du slår dig ner med framför brasan för att koppla
av under julstressen.
5. När vi närmar oss jul - En barnbok du aldrig kommer bli för gammal för.
6. En helt ny jul - En bok du har ett starkt minne från.
7. Mer jul - En bok/bokserie som du bara ville ha mer av.
8. När julen rullar över världen - Vilka böcker önskar du dig i julklapp?

10 kommentarer:

  1. Den här listan kanske jag ska ta mig tid att svara på. Kul att höra dina svar.

    SvaraRadera
  2. Kul tag! Lite roligt att så fort du läste nummer 2: "En bok som utspelar sig i ett vinterlandskap" så tänkte jag direkt på Törnrosens Nyckel! :D Annars var det roligt att höra dina svar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad kul att du också tänkte på den direkt! :) Det är den och Narnia jag förknippar med vinterlandskap :)

      Radera
  3. Sju systrar står näst i tur att läsas hos mig. Ser så mycket fram emot den för jag har bara hört fina ord om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hoppas du kommer tycka om den! :)

      Radera
  4. Men åh vilken mysig tag, känner mig dragen till alla böckerna! Men jag vill minnas att jag var så rädd för gäddan i pettson tältar att båda jag och min syster knappt vågade se på det uppslaget, vi hoppade över det :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var mysigt att göra en lite julig tag nu :D Vad kul att du blev intresserad av alla böcker! :) Haha ja men den gäddan såg läskig ut så förstår er!

      Radera
  5. Vilken skön julmysvideo, tack för alla boktips, nyfiken på alla i stort sett men speciellt på Sju systrar och Törnrosens nyckel men Pettson är inte fel heller : ) Och tegelstenen, fången som rymde och startade upp ett nytt liv i Indien, hm, den är jag också nyfiken på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ger du dig på Shantaram har du att göra ett tag! :D

      Radera