lördag 10 november 2012

Veckans bokbloggsjerka




Då var det helg igen och dags för en ny jerka inne hos Annika! Veckans fråga är;

Har du en ”guilty pleasure” eller en favorit som eventuellt kan förvåna oss jerkare?

Hm. Nej jag tror inte jag har det. Jag har läst en hel del av Virginia Andrews och jag vet att hennes böcker kanske inte ses som bra av ganska många. Men jag skäms inte för dem. Vissa killkompisar har nog retat mig lite tidigare för att jag gillar Margit Sandemo så mycket, "tantsnusk" är väl det de ser hennes böcker som. Men jag skäms absolut inte för att jag har hennes böcker heller. Jag gillar dem ju så :). 


24 kommentarer:

  1. Nä, ingen ide att skämmas för något man läst.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Hon är en av mina tre favoritförfattare :)

      Radera
  3. Jag ska jobba på mina känslor för Sandemo :)

    SvaraRadera
  4. Skön inställning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns skönt att inte skämmas för nå man läser :)

      Radera
  5. Tänk så många som läst Sandemos böcker! Inget att skämmas för.

    SvaraRadera
  6. Tantsnusk är inte att förakta, har skrivit en del själv, ligger under min flik Sexnoveller högst upp på bloggen. Du kan ju påpeka för dom att dom "största kvinnliga litterära giganterna i Sverige" bara skriver om en sak. Hur man mördar människor och skulle det vara så mycket finare än tantsnusk ?

    SvaraRadera
  7. Margit Sandemo har jag aldrig läst något av men jag har varit sugen på det flera gånger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa! :) Hon är en stor favorit här hemma :)

      Radera
  8. Å vad jag älskade Isfolksserien! Plockade upp den från källaren nyss, tänkte att dottern som är tolv skulle vilja läsa den! Passade på att läsa nån av mina favoriter i serien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar den också! Den kommer alltid vara speciell för mig :)

      Radera
  9. Tantsnusk, ja. Som om det skulle vara så mycket sämre än gubbsnusk..

    SvaraRadera
  10. Det känns som att jag har ett gigantiskt hål i min litterära bildning för jag inte läst Isfolksserien. Jag vet att min kompis gjorde det när vi var i tonåren, men då läste jag tydligen helt andra böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar också i tonåren, sen dess har de blivit omlästa några gånger. Men bestämmer du dig för att läsa dom någon gång så har du ju iaf att göra ett tag :D

      Radera
  11. Margit Sandemo är rätt bra, tycker jag. Gillar hennes Grav under höstlöv och serien om den där isländska trollkarlen. Kom dock aldrig riktigt in i Sagan om Isfolket.

    Ser fram emot på din recension av Maria av Skottland :) Har den boken stående i bokhyllan, faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häxmästaren? :) Den gillar jag också, men den har inte riktigt kommit upp i samma nivå som Isfolket har för mig. Kanske för att jag läste Isfolket först :).

      Radera