tisdag 6 december 2011

Bättre sent än aldrig?

Nu har jag läst ut Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Lite efter alla andra kanske man kan säga :). Jag har inte sett filmerna heller än, fått stränga order från äldsta syrran att läsa böckerna först. Sedan kunde jag få låna filmerna också av henne :).

Så, vad tyckte jag då, var den första boken så bra som alla säger att den är? Håller jag med? Spänningen är olidlig, eller hur...?
Bättre sent än aldrig stämmer bra på den boken! Jag blev snabbt indragen i handlingen och sedan flöt läsningen på snabbt och bra. Det var spännande och många gåtor att fundera på under tiden; vem hade gjort vad, hur många hemligheter ryms det egentligen i en familj? Vem öppnade fönstret? Så många frågor gjorde att det hela tiden var intressant att fortsätta framåt för att få reda på alla svaren!

Nu har jag tagit mig an andra boken i serien, Flickan som lekte med elden. Och den verkar också bra hittills :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar