onsdag 16 november 2016

Folk och väsen i skog och rymd; en målarbok av Jesper Nordqvist


Originaltitel: Folk och väsen i skog och rymd; en målarbok av Jesper Nordqvist
Sidor: 64 (Häftad)
Ålder: 12-15
Recensionsexemplar: Från Opal, tack! 
"En målarbok full med fantasifulla karaktärer att färglägga! Målarboken innehåller ca 30 uppslag med en kort beskrivande text på ena sidan och svartvita bilder på den andra.
Målarbok för mellanåldern av mangatecknaren Jesper Nordqvist. Efter utbildning vid serieskolan i Malmö och flera år i Japan har han mycket manga- och serietecknande i bagaget."
Det här är ju en lite annorlunda grej att skriva ett inlägg om. Men jag ska göra mitt bästa! Den här gången är det alltså en målarbok som riktar sig till åldrarna tolv till femton. Eller äldre måste jag ju säga eftersom det är ett tag sedan jag gick förbi femtonårsstrecket.

Bilderna i den är inspirerade av fantasy, science fiction och lite annat smått och gott. På ena sidan av uppslagen finns en text som beskriver vad som händer i bilden man färglägger. Det finns demoner, häxor, skogsväsen och mycket annat, till och med gudinnan av Internet! Jag har börjat färglägga första uppslaget som visar ett skogsrå med en söt liten filur i famnen. Kanske visar jag upp det när jag är färdig.

Det är en rolig och annorlunda målarbok som passar för väldigt många åldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar